velkommen til     sf Roskilde

Hvad sagde SF?

Roskilde Byråd svigtede muligheden for, at Roskilde Brandvæsen fortsat kunne lave ambulancekørsel i dele af Region Sjælland. Jeg fik desværre ret og tænker på alle de gange jeg i den lokale presse har været hængt ud for, at jeg ikke ønskede Roskilde Brandvæsen skulle fortsætte ambulancekørslen i Region Sjælland, da jeg gik imod et udbud.

Tina Boel ambulance.jpg

Både i Regions- og Byrådet, fastholdte SF, at et frit udbud af ambulancekørslen med stor sandsynlighed ville resultere i et monopol på området og at det ikke ville sikre Roskilde Brandvæsen en reel chance for at vinde et udbud, derfor stemte vi imod begge steder.

Desværre ville bl.a. Socialdemokraterne og Venstre i byrådet absolut have ambulancerne i udbud. I regionsrådet stemte SF og S imod et udbud.

Vi ville sikre en del af ambulancekørslen på offentlige hænder og samtidig sikre Roskilde Brandvæsens kompetencer og arbejdspladser ved at opfordre Region Sjælland at forhandle med Roskilde Kommune om en hjemtagning til Region Sjælland.

Når man kendte resultatet af det sidste udbud af ambulancekørsel, hvor Roskilde Brandvæsen tabte til Falck, skulle man være mere end almindelig optimist for at tro på, at Falck ikke igen kom med så lavt et tilbud, at der reelt ikke var andre, der kunne komme i betragtning.

Vi ville kæmpe for at sikre arbejdspladser i Roskilde og sikre en seriøs faglig udvikling, der ville være garanti for den nødvendige kompetence i betjening af borgerne.

Nu har Roskilde Brandvæsen endnu engang tabt et udbud. Opgaven overgår til Falck og vi risikerer, at arbejdspladser forsvinder ud af kommunen.

Vores kamp for at bevare ambulancekørslen på offentlige hænder og mange arbejdspladser i Roskilde Brandvæsen lykkedes desværre ikke og det er vi rigtig ærgerlige og kede af.

Tina Boel, SF Regionsrådsmedlem og folketingskandidat

SF Roskilde