STUDENTERMEDHJÆLPER TIL SF KØBENHAVN’S KOMMUNIKATION

Til snarlig tiltrædelse søger SF København en studentermedhjælper med evner inden for kommunikation.

Vi søger hjælp med:

• Redigering og udsendelse af månedligt nyhedsbrev til medlemmerne
  • Redaktion af SF Københavns Facebook-side.
  • Udarbejdelse af opslag både internt til medlemmer, men også udadvendt kommunikation til udbredelse af resultater og synspunkter til et eksternt publikum.
  • Deltagelse i bestyrelsesmøde én onsdag aften hver måned, hvor du desuden skriver referatet.
  • Aktivt arbejde med lokalpressen i København for at skabe synlighed om vores borgerrepræsentationensmedlemmers arbejder.
  • Kommunikationsrådgivning af formand og udvikling af organisationens evne til at kommunikere.

Der vil i perioder med politiske forhandlinger eller valg være ekstra travlt, hvorfor en vis fleksibilitet forventes ligesom vi naturligvis også gerne vil udvise fleksibilitet når du har eksamensperioder o. lign.

Bestyrelsen i København er en livlig, glad og aktiv forening med medlemmer i alle aldre, som naturligvis støtter kommunikationsmedarbejderen med den nødvendige information så du kan udføre jobbet med tilstrækkelig baggrund i de aktuelle sager.

Du vil i det daglige have formanden for SF København som leder og sparringspartner i arbejdet. Vi forventer os at du er opsøgende og netværksorienteret med evner indenfor kommunikation. Det er en fordel hvis du kender organisationen, men ikke et absolut krav. Du kan vælge at arbejde hjemmefra eller i vores lokaler på Blegdamsvej 24A.

Skulle du have brug for yderligere information inden du søger er du velkommen til at kontakte formanden for SF København, Anna Overlund på telefon 21 67 03 49

Ansættelse er på ca. 20 timer pr måned efter aftale.
Jobbet er nyoprettet og er i første omgang afgrænset til en prøveperiode på 6 måneder.
Lønnen er i overensstemmelse med SF’s AC overenskomst for studentermedhjælpere.

Fristen for at søge er den 23. april 2019. Ansøgning og CV sendes til formand@sfkbh.dk

PRAKTIKANTER TIL POLITIK ELLER KOMMUNIKATION

Synes du, at politik, kommunikation og lovgivningsarbejde er toppen? Så er det måske noget for dig at blive praktikant i SF’s folketingsgruppe. Du kan enten søge praktik hos et folketingsmedlem eller i vores kommunikations- og kampagneteam.

Dagligdagen foregår i politikkens hjerte på Christiansborg, hvor du får indblik i forskellige politikområder, forhandlinger og politiske processer.

Vi har en hektisk hverdag, hvor der ofte er mange bolde i luften. Vi forventer derfor, at du kan bevare overblikket, når der er travlt, men vi giver dig også mulighed for at byde ind med egne forslag til politikudvikling og kampagner, ligesom du kan præge dit arbejde, så du opnår de kompetencer, du ønsker, under praktikken. Vi lægger stor vægt på din motivation og engagement i forhold til de opslåede stillinger. Til gengæld tilbyder vi en arbejdsplads, hvor der ikke er langt fra idé til handling og hvor du får stort ansvar. Det er ikke et krav, at du tidligere har arbejdet partipolitisk, så længe du har mod på en stejl læringskurve.

Vi lægger vægt på, at du har politisk drive og engagement. Du er god til at skrive, researche på internettet, og besvare mangeartede henvendelser fra borgere, pressen m.fl. Du har desuden en grundlæggende forståelse for politik og kommunikation. Du forventes have en hurtig og sikker hånd, når det kommer til skriftlige produkter og du kan både arbejde selvstændigt og efter instruktion, afhængigt af, hvad der er brug for den enkelte dag.

POLITISK PRAKTIKANT

Som praktikant for et Folketingsmedlem skal du især bidrage til rådgivning, mødeforberedelse og kommunikation af SF’s politik. Du vil være en del af det lovforberedende arbejde og skal skrive notater, debatindlæg, pressemeddelelser og anden skriftlig kommunikation. Skriv gerne hvilke politiske områder du interesserer dig mest for i ansøgningen. Vi forventer, at du har en stærk interesse og forståelse for det politiske arbejde og er en dygtig formidler.

KOMMUNIKATIONSPRAKTIKANT

Som praktikant i vores kommunikations- og kampagneteam kan du enten have hovedfokus på digital og visuel kommunikation eller på kampagneorganisering. Vi forventer at du har en grundlæggende interesse og forståelse for arbejdet med kampagne og kommunikation og er klar til at lære mere.

ANSØGNING OG YDERLIGERE OPLYSNINGER

Du vil som praktikant tage aktivt del i at anvende og udvikle dine kompetencer. Derfor vil du løbende få faglig feedback på dit arbejde. I SF lægger vi vægt på, at du som praktikant er studerende og ser praktikforløbet som en naturlig del af din uddannelse. Det er derfor et krav, at du kan få merit for tiden i SF’s Folketingsgruppe. Praktikken begynder i august 2019 og løber typisk frem til slutningen af januar 2020. I begyndelsen af perioden vil der være et kort introforløb med indføring i de praktiske og politiske processer. Praktikken er ulønnet, men der er mulighed for, at der kan ydes en økonomisk erkendtlighed på op til 3000 kr om måneden for indsatsen under praktikopholdet.

Send en kortfattet ansøgning samt CV til sf@sf.dk. Ansøgninger behandles løbende.
For yderligere information er du velkommen til at kontakte sekretariatsleder Jens Andersen på tlf 3337 4487.