Mere hjerte i udlændingepolitikken

Udlændinge- og integrationsminister Mattias Tesfaye siger, at dansk udlændingepolitik skal være ”stram, men ikke skør.” Desværre er den begge dele. Familiesammenføringsreglerne er snørklede, indviklede og straffer folk for forkerte ting, ligesom vi i dag sender mennesker tilbage til usikre og ustabile lande, og kører dansk soloræs med asylcenter i Rwanda. Det harmonerer ikke med international solidaritet og hjælp til de svageste.

Vi skal gøre op med den skøre del af udlændingepolitikken og løfte vores internationale forpligtelser over for flygtninge. Og vi skal stoppe den danske enegang, og finde løsninger i internationalt fællesskab.

Det kæmper SF for:

• Takket være SF tager Danmark kvoteflygtninge igen – men vi skal tage flere, og leve op til vores forpligtelse i FN
  • SF er imod regeringens Rwanda-projekt – drop dansk enegang på et menneskeretligt skråplan
  • Hjemsendelsen af mennesker til usikre og ustabile lande må stoppes – vi kan ikke være andet bekendt
Alle mennesker i Danmark skal have lige muligheder, uanset baggrund, og der skal være plads til alle, der vil deltage i vores samfund. Jeg synes SF har en både menneskelig og realistisk udlændingepolitik og derfor er jeg medlem.

Ali
SF Køge

Er du enig?
Er du enig med SF?

JA

Det er vi glade for!

Vil du være med til at gøre vores fælles visioner til virkelighed? Så meld dig ind i SF i dag og vær med til at gøre Danmark grønnere og mere socialt.

Nej

Men du er alligevel nysgerrig?

Måske er der mere vi er enige om, end du tror. Eller måske vil du bare gerne følge med i vores politik? Så tilmeld dig vores nyhedsbrev!