Sf BornholM

SF klar med
nyt udspil om psykiatrien
i Region Hovedstaden

Udspillet er forfattet af Peter Westermann, kandidat for SF ved regionsrådsvalget, og SFs psykiatriordfører i Folketinget, Trine Torp

Peter Westermann.jpg
SF i Region Hovedstaden præsenterer her et udspil til at styrke psykiatrien, udviklet af SF-kandidat til regionsrådsvalget Peter Westermann sammen med SFs psykiatriordfører i Folketinget, Trine Torp.

To af de konkrete forslag er:

Nedbring tvang
- Brugen af tvang i psykiatrien skal ned – ikke mindst over for børn og unge. Erfaringer fra ind- og udland viser at det kan lade sig gøre. Men det kræver de rigtige rammer, ressourcer og kompetencer. Og det kræver samarbejde og medbestemmelse hos patienter og pårørende, så man kan få den rette hjælp på det rette tidspunkt, siger Peter Westermann, der er nr. 2 på SF-listen til Region Hovedstaden.
- Et løft af psykiatrien - og indsatsen for at nedbringe tvang - bør ikke være afhængig af satspuljemidler. Men så længe at der ikke er et flertal på Christiansborg der vil prioritere psykiatrien på finansloven og i de årlige økonomiaftaler med kommuner og regioner, så må vi kæmpe for forbedringer der hvor vi kan, og med de mandater vi har, siger SFs psykiatriordfører Trine Torp.

Ret til enestue

- Forestil dig at du er indlagt med en psykisk lidelse og ikke har noget sted du kan trække dig tilbage og være alene. Deler du stue med en anden, skal du konstant forholde dig til en anden, der måske har helt andre søvn- og adfærdsmønstre. Det er utrygt og hjælper ikke til en god og effektiv behandling. Derfor skal vi sikre enestue til alle, forklarer Peter Westermann, der er nr. 2 på SF-listen til Region Hovedstaden
- Det er godt at der bliver bygget nye psykiatriske hospitaler, men indtil de står klar, er der en udfordring med at sikre enestuer til patienterne. Og når byggerierne står klar er alt ikke løst nødvendigvis - hvis vi ikke sikrer at kapaciteten matcher behovet bedre, kan vi komme til at mangle stuer, og så risikerer vi at patienter må dele stue selvom det er noget skidt. Derfor skal der være et fortsat fokus på det, siger SFs psykiatriordfører Trine Torp.

Læs here udspillet her.

Valgaften på
Fredensborg Badehotel

På valgaftenen den 21. november holder TV2/Bornholm som traditionen byder valgaften på Fredensborg.
SF Bornholm er inviteret, og vi har fået tildelt et lokale. Her er alle medlemmer af SF Bornholm velkomne i løbet af aftenen. Når I ankommer til hotellet den 21. november, bliver I registreret ved hovedindgangen og forsynet med et navneskilt som I skal bære et synligt sted på tøjet.

valget.jpg

vores kandidater til kommunalvalget

undefined

undefinedMichael                  Elisabeth                Leif               Nikolaj
Tysk-Andersen      Rasmussen            Olsen            Fjellerad

vores kandidat
til
regionsrådet

Peter Westermann skriver om sig selv:

- Jeg er 32 år og har været næstformand og folketingsmedlem for SF.
- Jeg voksede op i Nordsjælland og bor i København. Jeg er uddannet i statskundskab og arbejder som lærer på Grundtvigs Højskole i Hillerød.
- Jeg har stor interesse for psykiatrien og diskuterer ofte med folk der ved mere om det end jeg gør - fx min kone Marie, der er psykolog.
- Vi har en datter, Laura, på to år.
- Følg mig på Facebook.com/stempeterwestermann.

Peter Westermann.jpg

Peter Westermann
er nummer to på
SFs liste ved regionsrådsvalget

læs hele vores valgprogram

undefined

I har hørt og set hvad den lokale presse
har fået ud af vores valgprogram...

undefined

- nu kan I downloade det i sin helhed her.

SF Bornholm

• Formand Lars Jørgensen