Politik

Aller vigtigst for SF Rødovre er børn

Det er en forudsætning for mennesker at kvaliteten i hverdagen er i top. Det betyder alt for børnene, at der er et betryggende antal pædagoger i vuggestuer og børnehaver, og derfor bruger vi mange ressourcer på minimumsnormeringer, tryghed og kvalitet i institutionerne.

Det er en forudsætning for forældre i Rødovre, at kvaliteten i folkeskolerne er i topFor børnene er det en forudsætning for trivsel og læring, at kvaliteten i skolen er i top, og derfor bruger SF Rødovre mange kræfter på at vores skoler er førsteklassesDet betyder noget for små og store, at der er mangfoldighed i undervisningen, så derfor skal der også fremover være bøger og relevant legetøj som læringsværktøjer. For at sikre kvaliteten er det også højt prioriteret, at pædagoger og lærere er uddannet.

Det er en forudsætning for kvaliteten, at der er kræfter og ressourcer til integration, inklusion og ekstra hjælp til de børn, der har brug det. Det er afgørende for alle børn og forældre at de kan være trygge og glade om morgenen på vej til skole og ligeså, når dagen er omme. Derfor bruger vi og Kenneth Rasmussen mange kræfter på kvaliteten i institutioner og skoler

For SF Rødovre er det vigtigt at alle mennesker kan have det godt og være trygge.

Derfor sætter SF Rødovre psykiatri og psykisk hjælp til unge på dagsordenen. Det er rigtig fint, at der er en ”Headspace” i Rødovre, og at kommunen tilbyder psykisk rådgivning. Vi mener dog, at kommunen skal tilbyde rigtig psykologhjælp gratis til unge under 25.

Det har meget stor betydning for vores fysiske og psykiske overskud, at vi har muligheder for at dyrke idræt og benytte andre kultur- og fritidsaktiviteter. Vi er stolte af, at vi tog ideen om en ny musikskole i Rødovre med til budgetforhandlingerne 2018, og vi glæder os til at se resultatet. Det var også oplagt for os at gå i brechen for at bevare Islev Bibliotek. SF Rødovre arbejder for at styrke sportens faciliteter, og vi ser gerne at en del af det nye Rødovre har en opvisningshal/kultur arena med plads til opvisning, håndarbejds– og reptilmesse, rockkoncerter, mm. Samtidig med at det skal være muligt for idrætsudøverne at passe deres daglige træning.

Det vigtigt for SF Rødovre, er at alle mennesker kan få et godt liv.

Derfor bruger vi en god del af vores kræfter på arbejdsmiljøet og på kampen mod social dumping. Det betyder rigtig meget for mennesker, at vi har mulighed for at finde arbejde og tjene daglønnen. Vi vil have kontrol og sikre, at der er fair konkurrence om arbejdspladserne. Vi bruger vores kræfter på et godt arbejdsmiljø og arbejdsmarked, så vi kan skabe tryghed for vores børn og familier. Det er helt afgørende for menneskers trivsel, at vi har tryghed.

Et godt seniorliv og en god alderdom er vigtigt for SF Rødovre.

Det betyder alt for mennesker, at man kan være tryg og have muligheder for at udfolde sig i alderdommen med kultur, bevægelse, transport og sport. Det er helt afgørende at være tryg i hænderne på hjemmeplejen og plejehjemmene.

Det er vigtigt for SF Rødovre, er at vores by er for mennesker.

Derfor arbejder vi hele tiden med at Rødovre skal være en by med plads til lys og luft og trivsel. Vi vælger mennesker og natur frem for ekstra etager på investorernes byggeprojekter. Vi holder øje med Rødovres politikker og lokalplaner. Vi arbejder for at Rødovre udvikler sig der hvor kvalitet er prioriteret.

Miljøet og klimaet er meget vigtigt for SF Rødovre

Derfor bruger vi mangkræfter på at gøre Rødovre grønnere. Udfasning af sort energi og indfasning af grøn energi skal op i gear.  Vi arbejder med mulighederne for at opsætte el-bil ladestandere i boligselskaber, og vi ser på mulighederne i de mange rækkehusbebyggelser, der er i Rødovre. Vi arbejder med solceller på offentlige bygninger og med mulighederne  private bygninger.

Vi arbejder for flere vilde blomster og større biodiversitet i vores bynatur. SF Rødovre udpeger konkrete steder hvor naturen kan styrkes.  Vi har sat udfasning af plastik i det kommunale på dagsordenen, og vi arbejder på at den udvikling styrkes.

Vi gør det så godt vi kan og håber på opbakning til vores tanker og handlinger – vi har altid plads til flere der vil være med.

Er du enig?
Er du enig med SF?

JA

Det er vi glade for!

Vil du være med til at gøre vores fælles visioner til virkelighed? Så meld dig ind i SF i dag og vær med til at gøre Danmark grønnere og mere socialt.

Nej

Men du er alligevel nysgerrig?

Måske er der mere vi er enige om, end du tror. Eller måske vil du bare gerne følge med i vores politik? Så tilmeld dig vores nyhedsbrev!