SF Rødovre

I SF Rødovre er vi ca. 90 medlemmer, heraf er de ca. 20 meget aktive.

Der holdes bestyrelsesmøde en gang om måneden, hvor vi opdaterer og drøfter politik og organisation.

Vi holder kommunalgruppe møde mandagen før hvert kommunalbestyrelsesmøde, hvor dagsordenerne til de politiske udvalg bliver diskuteret.

Alle medlemmer af SF Rødovre kan deltage, og tilmelding sker til gruppeformand Kenneth Rasmussen på krassmus@rk.dk.

Søren Østergaard lokalformand, Pia O. D. partiformand og Kenneth Rasmussen kommunalbestyrelsesmedlem.

Kommunalgruppe møderne holdes på Rødovre rådhus og vi starter kl. 18:00 præcis.

Det er et meget vigtigt møde for vores mand i kommunalbestyrelsen, hvor SF’ere med særlig viden og interesse er med til at kvalificere Kenneths stilling til emner, der ligger lidt udenfor spidskompetencerneVi diskuterer naturligvis også emner indenfor børn og unge, som er Kenneths professionelle tilgang og metier

Se præsentation af Kenneth Rasmussen under ”politikere”

Arbejdsgrupper.

I SF Rødovre nedsætter vi en række arbejdsgrupper, der fokuserer på de emner der blev besluttet på årets generalforsamling.
De fleste arbejdsgrupper er veletablerede efter flere års arbejde.

I indeværende år har vi følgende grupper:

• Medlemskontakt (Lone Henriksen)
  • Psykiatri (Karen Paldrup)
  • Idræt (Maria Grøndahl)
  • Miljø og klima (Kenneth Rasmussen)
  • Arbejdsmarked (Per Bergmann)

De navne, der er nævnt er bestyrelsesmedlemmer, og grupperne er naturligvis suppleret af aktive medlemmer.

Vores arbejdsmarkedsgruppe har deltagere fra flere SF foreninger i Københavns omegn. Per Bergmann sidder også i bestyrelsen for SFs faglige landsudvalg (FLU).

Mere SF:

Niels D. Lund har i omkring ti år været medlem af SF’s centrale udvalg for kultur på Christiansborg, og er af Landsledelsen netop genudpeget for en periode frem til efterår 2022. Udvalget omfatter tillige idræt, medie, folkeoplysning mv. og skal bidrage til politikformulering og være støtte for Folketingsordførere på disse kulturområder.

SF Rødovre er aktivt deltagende i SF Københavns Omegns Storkreds (KOS) med 2 bestyrelsesmedlemmer (Jens M. Hansen og Søren Østergård).

I KOS er hovedopgaven at opstille folketingskandidater, men der samarbejdes ivrigt om politiske fællesnævnere i partiforeningerne

For SF Rødovre er det vigtigt at der er en rød og grøn tråd fra det lokale over det nationale og til det Europæiske og internationale. Det betyder noget for mennesker i Rødovre, hvad der besluttes i kommunalbestyrelsen, i Folketinget og i EU.

Ud og møde borgerne.
Bestyrelse, kommunalbestyrelsesmedlem og folketingskandidaten tager regelmæssigt rundt i vores dejlige kommune for at møde borgerne til en snak om politik og andet.

Vi vil regelmæssig være at finde rundt i kommunen til en snak.

Rødovre
Minervavej 48, 2610 Rødovre