SF Rødovre

På vores generalforsamling d. 28. februar blev følgende udtagelse vedtaget i enighed:

SF Rødovres generalforsamling mandag d. 28.02.2022.

Det er med bestyrtelse og stor bekymring, at vi er vidne til en fuldstændig urimelig og unødvendig voldsanvendelse mod det Ukrainske folk. Kvinder, børn og mænd udsættes for krigens vold, død og ødelæggelse og oplever det værste overgreb på Europæisk jord siden krigene på Balkan.

Et overgreb på et folk, der har valgt et styre og en vej ved demokratiske valg, har ret til at leve i fred og udvikle sit samfund på fredelig og demokratisk vis.

Vi beder Rødovre kommune undersøge om kommunen har nogen investeringer eller andre aktiviteter i statsejede russiske firmaer, og i givet fald afvikle dem.

Vi beder Rødovre kommune undersøge, om vi kan komme med i ordningen af fribyer, som PEN organiserer. PEN er foreningen for frie forfattere, journalister og andre, der kæmper for ytringsfrihed og beskytter kritikere af diktaturer over hele verden, herunder Rusland. Hvis Rødovre kan blive friby, anbefaler vi at Rødovre huser russiske demokrati-forkæmpere, som er forfulgt af Putins styre.

For SF Rødovre er menneskerettighederne, demokratiet og retsstaten de vigtigste værdier.

SF Rødovre tager absolut afstand fra alle krigshandlinger i Ukraine.

Udtalelse vedtaget på SF Rødovres GF 22.

I SF Rødovre er vi ca. 90 medlemmer, heraf er de ca. 20 meget aktive.

Der holdes bestyrelsesmøde en gang om måneden, hvor vi opdaterer og drøfter politik og organisation.

Vi holder kommunalgruppe møde mandagen før hvert kommunalbestyrelsesmøde, hvor dagsordenerne til de politiske udvalg bliver diskuteret.

Alle medlemmer af SF Rødovre kan deltage, og tilmelding sker til gruppeformand Kenneth Rasmussen på krassmus@rk.dk.

Søren Østergaard lokalformand, Pia O. D. partiformand og Kenneth Rasmussen kommunalbestyrelsesmedlem.

Kommunalgruppe møderne holdes på Rødovre rådhus og vi starter kl. 18:00 præcis.

Det er et meget vigtigt møde for vores 2 mand i kommunalbestyrelsen, hvor SF’ere med særlig viden og interesse er med til at kvalificere Kenneth og Martins stilling til emner, der ligger lidt udenfor deres spidskompetencerne.

Se præsentation af Kenneth og Martin under ”politikere”

Arbejdsgrupper.

I SF Rødovre nedsætter vi en række arbejdsgrupper, der fokuserer på de emner der blev besluttet på årets generalforsamling.
De fleste arbejdsgrupper er veletablerede efter flere års arbejde.

I indeværende år har vi følgende grupper:

• Medlemskontakt (Lone Henriksen)
  • Psykiatri (Karen Paldrup)
  • Idræt (Maria Grøndahl)
  • Miljø og klima (Kenneth Rasmussen)
  • Arbejdsmarked (Per Bergmann)

De navne, der er nævnt er bestyrelsesmedlemmer, og grupperne er naturligvis suppleret af aktive medlemmer.

Vores arbejdsmarkedsgruppe har deltagere fra flere SF foreninger i Københavns omegn. Per Bergmann sidder også i bestyrelsen for SFs faglige landsudvalg (FLU).

Ud og møde borgerne.
Bestyrelse, kommunalbestyrelsesmedlem og folketingskandidaten tager regelmæssigt rundt i vores dejlige kommune for at møde borgerne til en snak om politik og andet.

Vi vil regelmæssig være at finde rundt i kommunen til en snak.

Rødovre
Minervavej 48, 2610 Rødovre