Landspolitik

På opstillings mødet af folketingskandidat d. 29. februar 2024 blev Niels Brøgger Jakobsen valgt som ny folketingskandidat.

Nils Brøgger Jakobsen er på ingen måde et ubeskrevet blad i SF sammenhænge. Han har de seneste godt 7 år været kampagneleder og sidder i Daglig Ledelse i SF på Christiansborg.

Nils Brøgger Jakobsen er 44 og opvokset i Holstebro, hvor hans forældre er bosat. Hans familie har deres rødder i det vestjyske. Efter endt gymnasietid har Nils Brøgger Jakobsen studeret på RUC, hvorfra han har en kandidat i forvaltning. Han har ligeledes en master i ledelse fra CBS. Inden Nils Brøgger Jakobsen blev ansat i SF, har han primært arbejdet i Mellemfolkelig Samvirke.

Kort før valget i 2007 var Nils også opstillet i storkredsen og opnåede et flot resultat, men måtte se sig udkonkurreret af to garvede SF politikere, Kristen Touborg og Steen Gade.

Derefter fulgte nogle år med familieforøgelse og et deraf følgende engagement på hjemmefronten, som betød, at et arbejde som folketingskandidat og eventuelt medlem af Folketinget ikke var realiserbart. I dag er Nils’ tre drenge blevet 5, 9 og 13, og der er mere luft i familielivet, hvorfor Nils Brøgger Jakobsen igen har valgt at stille op til Folketinget for SF.

Selvom Nils Brøgger Jakobsen er bosat i København, er det helt naturligt, at det er i det vestjyske, at han igen stiller op, da det er her, han har sine rødder og føler sig hjemme. Han er et naturmenneske, ivrig lystfisker og som føler sig forbundet med naturen og den vestjyske kultur

I Lemvig- og Struer SF kredsen samt Holstebro kredsen, hvor Karsten Filsø ikke genopstiller, ser vi frem til samarbejdet med den nye folketingskandidat.