velkommen til sf middelfart-For et Middelfart over middel

Om SF Middelfart

SF i Middelfart kommune arbejder på et værdigrundlag indeholdende fællesskaber, lige muligheder, grøn omtanke og brydning af den negative sociale arv. I de seneste fire år har SF gjort en forskel i hele Middelfart kommune. Vi har arbejdet for skånsomme besparelser, små skattestigninger frem for store nedskæringer, og vi har skabt udviklingsarbejde på en lang række områder. Samtidig har vi stemt imod forslag som har været principielle for SF så som lukning af Udby behandlingshjem og ambitiøse vindmølleplaner. I denne byrådsperiode har vi også stået uden for det seneste budgetforlig, hvor der blev givet skattelettelser til erhvervslivet uden at skabe arbejdspladser. Vi søger altid kompromisset for at gennemføre mest muligt SF-politik, men ved spild af penge på unødvendige skattelettelser, vil vi altid kunne tage forbehold. Fremtidens velfærd, nye fællesskaber, den grønne omstilling, skabelse af arbejdspladser og fokus på socialt udsatte vil også være kerneværdier for den kommende byrådsperiode. For SF skal by og land udvikles i sammenhæng, og de nære tilbud skal, så vidt muligt, bevares eller Hele SF-Middelfarts valgprogram er en måde at skabe en Middelfart kommune over Middel, hvor velfærden er over landsgennemsnittet og borgernes tilfredshed er i top.

vindmølle.jpg

SF Middelfarts partiprogram 2014-2018  læs det her

Hanne Lauritsen.jpg

FORENINGENS FORMAND :

HANNE LAURITSEN

FALSTERVESVEJ 48

5500 MIDDELFART

MAIL:

hanne.lauritsen48@gmail.com

Mikkel Dragmose-Hansen

SF MIDDELFART ER REPRÆSENTERET I BYRÅDET MED VICEBORGMESTER MIKKEL DRAGMOSE-HANSEN SOM HAR SIDDET I BYRÅDET SIDEN 1/1 2009.

Støt SF Middelfart

Har du lyst til at større SF Middelfart økonomisk kan du indsætte et lille eller større beløb på

vores konto i Middelfart Sparekasse

Reg nr. 0756 konto 755 23 02392

Eller hjælpe med at omdele foldere op til kommunalvalget eller folketingsvalget.

Kontakt Hanne Lauritsen hvis du gerne vil hjælpe med at klistre plakater eller omdele foldere

Kandidater til Kommunalvalget 2017

Hermed resultatet af afstemningen om rækkefølgen på listen til kommunevalget 2017

Mikkel Dragmose -Hansen nr. 1 med 18 stemmer

Pia Havgaard Henriksen nr. 2 med 7 stemmer

Jonas Ammundsen SF/SFU nr 3 med 4 stemmer

Kurt Mulvad nr. 4 med 7 stemmer

Morten Thomsen nr. 5 med 4 stemmer

Der blev trukket lod mellem Kurt og Pia som begge havde fået 7 stemmer. SFU har 3 pladsen Antal der har stemt 21 ud af 56 medlemmer, hvilket giver en stemmekvotient på 37,5% Antal stemmer pr. stemmeberettiget 1,95

Læs om alle kandidaterne Her:

Endvidere stiller Ole Holm Madsen op på listen :

Jeg er tidligere byrådsmedlem for SF, og har valgt at stille op til dette års kommunalvalg i Middelfart Kommune. Jeg bidrager med erfaring som lokalpolitiker, da jeg har siddet i byrådet for SF i godt 11 år i perioden 1987-2001. Jeg bor i Strib og har senest været aktiv omkring Strib Bibliotek og Strib Lokalarkiv. - Jeg har valgt at stille mig til rådighed for SF ved kommunalvalget. For at kæmpe for nogle stærke lokalsamfund og gode vilkår for vores socialt udsatte borgere.

Nyheder

Budgetforlig for 2017 Budgettale ved 2.behandling Budget-tale 2017 Hvor er vi gode – og hvor er vi gode til at fortælle hvor gode vi er. Bosætningen går godt her midt i landet, turisme går godt ved Lillebælt - i centrum af Danmark og erhvervslivet er i målingerne glade for at bo i markedets øje med afsætningsmuligheder i øst, vest, nord og syd. Vi kan bestemt ikke klage over vores fantastiske beliggenhed. Men det er vel ingen hemmelighed, at byrådet afsætter penge inden for områder, som man gerne ser styrket. Ellers ville der vel ikke være udvidelser på turismeområdet og ekstra midler til erhvervscenteret. Desværre savner SF lidt mere fokus i borgmesterens tale på den borgernærer velfærd; småbørnsindsatsen, rusmiddel-indsatsen og demensindsatsen, så den kommer her: Disse velfærdsområder skaber stor værdi for vores borgere, nemlig dem som i forvejen bor i kommunen og som betaler skat for at nyde fælles goder og fælles muligheder. Småbørnsindsatsen bliver en kerneopgave for kommende og nye forældre. Vores rusmiddel-indsats bør give mere fokus på forebyggelse, som forhåbentlig kan redde mange ud af misbrugets tunge lænker. Og med demens-indsatsen, kan berørte få en udstrakt hånd og vi kan signalere, at velfærd betyder noget lokalt! Skoleområdet stod for skud, men mange besparelser blev hivet tilbage. I SF er vi glade for færre besparelser på skolerne og fjernelse af besparelserne på klubområdet – SF ville dog være ellevilde, hvis byrådet på sigt, investerede flere driftsmidler - en investering i mennesker og især unge menneskers udvikling. I SF er meget glade for skolerenoveringsplanen, som nu indeholder Skrillingeskolen og musik, ungdomsskole og 10. klasse. Der er behov for specialundervisning i moderne lokaler via Skrillingeskolen og der er behov for et spændende innovations, læring og kulturmæssigt kraftcenter via musik, ungdomsskole og 10. klasse. SF ser gode perspektiver for stærke lokalsamfund med marina-indsats, boligudstykninger, halrenovering i Nørre Åby og byfornyelsesindsatsen i Ejby. I SF vil vi rigtig gerne innovation til 250.000 kr. og fortsættelsen af midler til landdistriktspulje til støtte af lokale projekter, som er indlagt i budgettet. SF vil også ligge tryk på integrationsområdet, da det fylder en stor del for os – på den positive måde. Vi ser at partnerskaber med over 100 virksomheder er en god tendens, men vi må ikke forfalde til løntilskud og virksomhedspraktikker – for ordinære jobs det fulde skridt til bedre integration og vores jobcenter knokler på livet løs. Det samme gør de frivillige og civilsamfundet – hvilket gør den ekstraordinære pulje til frivillige på 484.000 kr. til et vigtigt pejlemærke, at puljen ikke bliver sparet væk. Det grønne område vil vi i SF også nævne – vi har klimabyen, klimalaboratoriet, Staurby skov som rekreativt område, men vi må også være visionære på den grønne omstilling. Her kan projekt deleby også være en aktiv part – deleøkonomi kan reducere behovet for overforbrug af materialer, deling af redskaber og give stærke lokalsamfund. Budgettet har elementer at grøn tænkning – i SF er vi dog altid åbne for at se på yderligere tiltag i de kommende år. Fremtidens udfordringer vil skylle ind over os som bølger, hvis ikke vi tænker endnu mere udvikling – et faldende børnetal er ved at slå igennem, detailhandlen går tilbage i vores lokalsamfund og borgerne fravælger på nogle områder vores offentlige tilbud til fordel for private. SF kan altså sagtens være tilfredse med næste års budget, men de kommende år må vi endnu mere med på udviklingens skvulpende bølgebrus. SF stemmer for budgetaftalen.

brendemoelle1.jpg

På vegne af SF, Venstre og Enhedslisten fremsendes dette forslag til behandling. Nedsættelse af procentsatser for byrådets vederlag Folketinget har i løbet af 2016, bestemt en stigning i borgmestrenes lønninger. Således forventes Middelfarts borgmester at stige fra 670.446 kr. om året til cirka 900.000 kr. i lønning om året. Den afledte konsekvens er, at byrådets vederlag stiger. Byrådets vederlag er afhængigt af borgmesterens indtægt og kan maksimalt udgør 270 % af borgmesterens lønning. På denne baggrund, vil det give ekstraudgifter i omegnen af 500.000 kr. til aflønning af byrådet. Venstre, Enhedslisten og SF, fremsætter derfor følgende forslag: - At forvaltningen udarbejder nye beregninger for alle byrådets vederlag, som forventes at stige med borgmesterens lønstigning. Beregningerne ønskes udarbejdet, således at procentsatserne nedsættes, til at passe med de nuværende vederlag i kroner og øre. - At byrådet godkender de nye procentberegninger som gældende for resten af byrådsperioden. Venstre, Enhedslisten og SF ønsker at spare borgerne for indirekte merudgifter i forbindelse med lønstigning for borgmesteren. Vi tror på, at pengene kan bruges mere fornuftigt i en tid, hvor kommunen har fokus på at finde besparelser og effektiviseringer. Som politikere bør vi vise mådehold, og ikke uden videre modtage vederlagsstigninger som konsekvens af borgmesterens lønstigning. Venlig hilsen Mikkel Dragmose-Hansen Viceborgmester SF-Middelfart Tlf. 22 80 95 26

SF Middelfart

• Formand Hanne Lauritsen