TRYK PÅ NEDENSTÅENDE LINK OG LÆS OM RØD 1. MAJ 2023:

Rød 1. maj 2023 – plakat

Nedenstående kommentar er skrevet af Gitte Terp Henriksen:

Kære alle – Jeg er nu gået i gang med at gennemse beregningsforudsætningerne for Kattegatforbindelsen til 124 Mia.kr. Og jeg vil godt indledningsvist gøre opmærksom på følgende:

A: I rapporten fra 2018 – vi venter på den nye beregning – vil broen i alle de relevante scenarier aldrig kunne betales.

Altså: Selv med et kæmpe statstilskud på 42 mia.kr., vil broen alene kunne finansiere den daglige drift samt betalingen på renterne på lånet.

SELVE LÅNET VIL IKKE KUNNE TILBAGEBETALES – OG OVERLADES DERMED TIL DE KOMMENDE GENERATIONER.

Dette er helt helt modsat finansiering af Storebælt.

B: Halvdelen af den biltrafik som forventes dagligt over broen er fritidstrafikanter – altså ikke vækst eller erhvervsrelateret. Kun 12% af biltrafikken ventes at være erhverv. Resten er fritid og pendling – med lige store dele. Det betyder at vi bygger en bro for at skaffe bedre adgang til arbejdskraft – for hvem?- og for mennesker der gerne vil besøge hinanden, til håndboldkamp i Købehavn/Århus eller i sommerhus.

Den debat håber jeg I vil tage op – for vi har pt. ikke arbejdskraft ledigt noget sted så hvem skal pendle, og hvor vigtigt er det at komme hurtigt frem til teater, håndbold og feriebolig? Vi gældsætter os midt i en krigs- og klimakrise med ca. 50.000 kr. per husstand i hele landet. Men fynboer, Midt- og Sønderjylland opnår ingen tidsbesparelse – det kan man læse af rapporten. Skulle vi se at få lagt den bro endeligt i graven? Marianergraven.

14.12.2021 Læs om SF-Odsherreds nye byrådsmedlem Mette Scharbau Feenstra:

Følg Mette på Facebook, følg nedenstående link. https://www.facebook.com/mette.feenstra

Følg SF-Odsherred på Facebook, følg nedenstående link: https://www.facebook.com/SF-Odsherred-100708322375189

Ses vi til medlemsmøderne? Næste gang mandag 21. februar 2022. Indbydelse med dagsorden udsendes på mail. Næste bestyrelsesmøde: mandag 7. februar 2022

under Aktiviteter finder du Mødekalenderen og seneste Fokus. Der er nyt fra Partiforeningen i  “POLITIK” og “AKTIVITETER”

Om partiforeningen.

Vi håber du kan finde de oplysninger du har brug for. Du er altid velkommen til at kontakte en af de personer du finder på siderne, hvad enten du vil snakke med en fra bestyrelsen, eller vores byrådsmedlem.

Er du medlem så kik i afsnittet: Aktiviteter.

Vil du melde dig ind i SF. Så se nederst på denne side.

Du er velkommen til at kommentere eller selv skrive indlæg, der så medtages i foreningens nyhedsbrevet FOKUS.
Kommenter gerne til Arne Mikkelsen. E-mail: armi@odsherred.dk

Du kan også følge med på Facebook: https://www.facebook.com/SF Odsherred eller se nederst på denne side.

Har du spørgsmål eller kommentarer til hjemmesiden, så send mig en mail: buch.frank@gmail.com

Odsherred
Leifavej Nordre 3, 4550 Asnæs