Et danmark, der hænger sammen

Danmark er et fantastisk land. Men for alt for mange mennesker hænger hverdagen ikke sammen. Det tager vi dybt alvorligt. SF vil et stærkt velfærdssamfund med lige muligheder og flere fællesskaber, der griber dem, som falder. Et samfund med mindre stress og mere ro på; et stærkt og bæredygtigt fundament nu og for kommende generationer.

Kampen for et Danmark, der hænger sammen, starter i din kommune og region. Det er her opgøret med den stigende ulighed starter. Det er her indsatser, som flere voksne i daginstitutionerne, en stærkere folkeskole, bekæmpelse af forurening, god integration, hjælp til psykisk syge, værdig ældrepleje og et sundhedsvæsen i verdensklasse grundlægges. Det kræver investeringer frem for regeringens nedskæringskurs.

SF er altid klar til at tage ansvar og skabe resultater. Lad os få Danmark tilbage på ret kurs. En kurs, hvor vi investerer i hinanden, løfter i fællesskab, styrker vores velfærd og genstarter den grønne omstilling – fordi vi har brug for et Danmark, der hænger sammen.

VI VÆLGER VELFÆRD

Når der skal vælges mellem skattelettelser i toppen eller velfærd til alle er vores valg klart: Bedre velfærd skaber et mere lige samfund til gavn for alle og ikke kun de få. Uligheden er stigende i Danmark og det skal udlignes. Styrket velfærd giver alle muligheden for god uddannelse, gratis behandling når man er syg og tag over hovedet, når man mangler det. Vi vælger velfærd!

ET GODT BØRNELIV

Alle børn fortjener en god start på livet. En tryg barndom, en solid uddannelse og mulighed for hjælp, når man har mest brug for det. Det er fundamentet for et lykkeligt liv – og en uvurderlig investering i Danmarks fremtid.

FREMTIDEN ER GRØN

Vi skal overlevere en klode til de næste generationer, som vi kan være stolte af. I SF insisterer vi på en ambitiøs klima- og miljøpolitik med mangfoldig natur, færre kemikalier og mindre forurening, og med turbo på den grønne omstilling.

STYRK SYGEHUSENE

Sundhedsvæsenet er under pres. Hvert år skal læger, sygeplejersker og personale på sygehusene arbejde 2% mere effektivt. Der er brug for færre skemaer og mere faglighed til gavn for de ansatte og alle andre. Dét kæmper SF for i de danske regioner! Det offentlige skal ikke være en pølsefabrik; det handler om mennesker.