Et sikkert, trygt og grønt Europa

I en tid, hvor klimaforandringerne ikke længere er en fjern trussel, men en hård realitet, der ændrer vores daglige liv, står EU ved en skelsættende korsvej. Voldsomme storme, oversvømmelser, ekstrem tørke og ustyrlige skovbrande er blevet vores nye normal. Disse er ikke enkle episoder, men klare tegn på en klimakrise, der kræver øjeblikkelig handling.
Samtidig er vores sikkerhed truet. Putin har invaderet et demokratisk europæisk land – og Donald Trump risikerer, at blive USA’s næste præsident. Det har aldrig været vigtigere, at vi rykker tættere sammen i bussen i EU.

I SF vil vi et EU, der går forrest i klimakampen.

Det er vores ansvar over for de kommende generationer. Vi står i gæld til vores børn, til hinanden, og til vores klode, for at rette op på århundreders skødesløshed.

I SF vil vi et EU med et trygt arbejdsmarked og stærke rettigheder.

I en tid, hvor der er pres på løn- og arbejdsvilkår skal EU sætte foden ned. Vi skal bekæmpe social dumping.

I SF vil vi et trygt og sikkert EU, der værner om demokrati og menneskerettigheder.

VI skal rykke tættere sammen og stå op for grundlæggende rettigheder. Når Putin truer Europas grænser og USA måske rykker væk fra Europa, skal vi rykke tættere sammen og stå op for vores demokrati, rettigheder og frihed.

SF er det EU-engagerede rødgrønne parti, der sætter velfærd, klima miljø, og ligestilling i centrum, og vores vision for Europa afspejler disse værdier. Læs mere herunder om hvordan vi sammen vil forandre vores kontinent.