Byrådsarbejdet.

Vi har nedsat baggrundsgrupper og hvis du vil støtte op om udvalgsarbejdet den vej igennem, er du velkommen til at skrive til Helle eller Jørgen.

Bestyrelsesmøder 1. halvdel af 2022

Der er fastsat bestyrelsesmøder den 23. marts 2022 i Korsør kulturhus og den 18. maj 2022 på Skælskør Bibliotek, hvor alle er meget velkommen.

Bestyrelsesmøder starter altid kl. 19.00

Aktiviteter

Vi forsøger at lave medlemsarrangementer to-tre gange om året ud over den årlige generalforsamling i februar og 1. maj-arrangementer i kommunen. Den første lørdag i december deltager vi i julemærkemarchen, der udgår fra Julemærkehjemmet i Skælskør.

Alle bestyrelsesmøder og arrangementer annonceres på vores facebookside. Vi sender desuden jævnligt nyhedsbreve ud til medlemmerne af SF Slagelse, så man kan følge med i, hvad der sker.

Byrådsmøder

Der er Byrådsmøder den sidste mandag i hver måned klokken 17 – undtagen i juli. Desuden afholdes der flere byrådsmøder i september/oktober, hvor budgettet skal vedtages. Vi holder formøde klokken 15 inden hvert byrådsmøde, hvor alle SF-medlemmer er velkomne og har mulighed for virkelig at få et indblik i, hvad der rører sig i byrådet og i kommunen. Man kan desuden overvære selve byrådsmødet som tilhører. Møderne sendes live på Slagelse Kommune-TV – her kan man også se tidligere byrådsmøder.

Bæredygtighedsboden

Flere lørdage i løbet af året står vi med vores Bæredygtighedsbod på Nytorv i Slagelse og på Solens Plads i Korsør. Det er en rigtig god mulighed for at få en snak med kommunens borgere, og så sælger vi bæredygtige produkter til fordel for en god sag. Vi startede med at samle ind til kommunalvalgskampagnen i 2017, og siden har vi støttet blandt andet:

• Kirkens Korshærs arbejde med kommunens hjemløse
  • Mødrehjælpens arbejde med udsatte børn og deres familier/mødre
  • Oxfam IBIS’ og Red Barnets kampagne ‘Hele Verden i Skole’, der blandt andet inkluderer bogen ‘LæseRaketten’, hvor danske folkeskoleelever kan læse om børns forhold i u-landene.