Rød og grøn

Om mig selv (Thue Grum-Schwensen):

67 år. De seneste år har jeg arbejdet med meget forskelligt. Som Covid-tester. Har kørt med varer. Som taxachauffør. Desuden har jeg lavet freelance journalistik. Altså mange forskellige  småjob. Det samme gælder en stadig større del af arbejdsstyrken i Danmark og i hele Europa. Hvis vi skal sikre ordentlige løn- og arbejdsforhold, giver det nye og internationale opgaver til fagbevægelse og røde partier.

Jeg bor pt for mig selv i en landsby i Skive Kommune og har tidligere arbejdet som journalist.

MÆRKESAGER:

TAXA-MANDEN

Ordentlige forhold til alle på arbejdsmarkedet i hele Europa. Som EU-parlamentariker skal der samarbejdes tæt med fagbevægelsen, ikke kun den danske.  I den grønne omstilling skal der også sikres grønne arbejdspladser!

TOG-MANDEN

Grøn omstilling skal gøres konkret. Færre fly og flere tog. Mindre kød og flere grøntsager. Det skal støttes politisk. Blandt andet skal vi have et tæt net af hurtige tog som forbinder Europa – også nattog. Et centralt billetsystem med pladsbestilling, så det hele kan bestilles et sted, kan gøre det nemmere at vælge tog.

TAX-MANDEN

De rige skal være med til at betale. Også for den nødvendige grønne omstilling. Derfor skal der gøres op med skattely.