“Et grønt parti
– med røde løsninger”

Kommunalvalg 2021 – resultatet af urafstemningen om de tre næste pladser på opstillingslisten til kommunalvalget 2021

SF Svendborg har nu gennemført 2. del af urafstemningen om prioriterede kandidater til kommunalvalget i november 2021.

Processen omkring urafstemningen har været præget af Corona, og det har således ikke været muligt at gennemføre et medlemsmøde, hvor kandidaterne har kunnet præsentere sig. Alligevel har knap hver 3. medlem af vores partiforening stemt. Alt taget i betragtning er vi tilfredse med dét resultat.

Resultatet af urafstemningen blev således:

·         Käthe Lund fik 20 stemmer
·         Rasmus Feldingbjerg Drabe fik 19 stemmer
·         Arne Ebsen fik 17 stemmer

De tre ovennævnte kandidater udgør sammen med SF Svendborgs spidskandidat, Dennis Ørsted Petersen, de prioriterede kandidater til kommunalvalget i november 2021. ”Jeg synes, vi stiller med et kanon-stærkt hold, og jeg glæder mig utroligt meget til at føre en god og konstruktiv valgkamp sammen med Käthe, Rasmus og Arne,” udtaler Dennis Ørsted Petersen.

“Jeg takker medlemmerne for deres opbakning. Samtidig  glæder jeg mig over, at den meget lige stemmefordeling afspejler, at også medlemmerne synes, vi har et godt og stærkt hold. Det tegner godt for det fremtidige samarbejde. Vi er godt rustet med et godt bagland,” udtaler Käthe Lund.

Arne Ebsen udtaler: ”Jeg er synes, det er helt fortjent, at Käthe står som nummer 2 på listen, og det er et godt signal for SF med en kvindelig kandidat i toppen”.

Det er fortsat muligt for medlemmer af SF Svendborg at opstille som kandidat til kommunalvalget. Vi planlægger at holde et medlemsmøde, når det er forsvarligt at mødes fysisk igen. Her kan listen suppleres med yderligere kandidater. Vi glæder os til en god valgkamp og at få styrket SF Svendborgs position i kommunalbestyrelsen efter valget.

KOMMUNALVALG 2017

SF Svendborg stillede op til kommunalvalget 2017 under mottoet “Et grønt parti – med røde løsninger”.

Læs hele SF Svendborgs kommunalpolitiske valgprogram 2018-2021 eller få et koncentreret overblik over de vigtigste fokuspunkter i valgpjecen:

Kommunalpolitisk Valgprogram 2018 2021

Pjece SF Svendborg

Er du enig?
Er du enig med SF?

JA

Det er vi glade for!

Vil du være med til at gøre vores fælles visioner til virkelighed? Så meld dig ind i SF i dag og vær med til at gøre Danmark grønnere og mere socialt.

Nej

Men du er alligevel nysgerrig?

Måske er der mere vi er enige om, end du tror. Eller måske vil du bare gerne følge med i vores politik? Så tilmeld dig vores nyhedsbrev!