Margrete arbejder for et grønt og socialt Europa

LÆS MERE FRA MARGRETE:

Sådan får vi en humanistisk flygtningepolitik – Kronik i Politiken af Margrete Auken, Jacob Mark og Kirstine Bille

73 Years Later – What life is like for Palestinian refugees in Lebanon – Rapport om vilkårene for palæstinensiske flygtninge i Libanon og forslag til bæredygtige løsninger. SF og De Grønne i Europa-Parlamentet.

EU-landene er nødt til at deles om de flygtninge, der kommer hertil – Kronik i Information

“Hvis ikke vi magter opgaven nu, bliver den næsten uløselig for vores børn – børnebørnene får ikke en chance.”

Partierne Ud Af Drivhuset 1990 – Margretes kronik fra 1990, da IPCC’s første rapport om klimaets tilstand udkom.

“Tanken om vores ansvar for et miljøkollaps er levende: det kommer som en straf over et grotesk og voksende overforbrug i den rige verden. Vi er selv ude om det, vi kan selv nå at afværge det og gør vi det ikke, ved vi hvis skyld det er.”

DOMMEDAG NU – Kronik i Politiken fra 1996.

“Siden jeg var barn, er over halvdelen af hele verdens dyreliv forsvundet. Hvis vi skal sikre en rig natur med fuglesang, masser af vilde dyr og hvaler til børnene og deres børn, skal vi tage affære nu. Måske er det ligefrem livet om at gøre”

Læs hele Margretes indlæg om kærlighed til naturen i Kristeligt Dagblad her.

EU’s ’demokratiske underskud’: skurken er fundet!
Rådets, altså regeringernes, utilgængelighed nærmest umuliggør borgernes deltagelse i demokratiet. Lukkethed er imidlertid bekvemt for regeringer. Det gør det fx nemt at fralægge sig ansvaret for deres svære eller upopulære beslutninger og give ’Bruxelles’ skylden. Men nu har EU Ombudsmanden og EP taget fat: Lukketheden er traktatstridig!

Læs hele Margretes indlæg om, hvorfor der skal Åbenhed i Rådets arbejde her.

Modtag SF's nyhedsbrev fra EU
EU nyhedsbrev