Vi står over for store udfordringer i Danmark og Europa. Udfordringer, der kan have store konsekvenser og som kræver store beslutninger.

De sammenvævede kriser, vi står i, kræver sammenkoblede løsninger. Europaparlamen-
tet er en nøgle til, at vi træffer de helt sikkert vanskelige, men også rette beslutninger for en bæredygtig fælles fremtid i både Danmark og EU.

Europa skal være både bæredygtig og væredygtig
Den grønne omstilling, der skal sikre en industri med meget mindre forurening, et landbrug med meget mindre kemi og en transport-
sektor, som er meget mindre klimabelastende, skal ske, så vi alle sammen kan følge med og opleve en meningsfuld hverdag.

Et grønt fyrtårn for mennesker
EU har potentialet til at vise vejen til en verden, hvor innovation og bæredygtig produktion kan udvikle og ikke afvikle planeten og de liv, vi lever. EU skal være en grøn supermagt, der balancerer tårnhøje grønne ambitioner om en bæredygtig verden og en væredygtig hverdag for alle i vores fælles Europa.

Jeg har altid arbejdet med mennesker, klima og samfundsforhold. Jeg er dybt optaget af vores fælles forbundethed og den måde, vi som mennesker er en del af naturen og verden omkring os. Jeg elsker at gå ture i skoven samt at gå på brune værtshuse med gode venner.