Jeg er født og opvokset i Aarhus. Meget af min tid bruger jeg på Institut for Statskundskab på Aarhus Universitet, og så sidder jeg i byrådet for SF. En af grundene til, at jeg gik ind i kommunalpolitik er, fordi jeg mener, at vores by skal afspejle dem, der bor her. Aarhus er en af Danmarks største studiebyer, hvor tusindvis af unge flytter til for at uddanne sig, engagere sig og skabe et liv. Alligevel er unge ofte underrepræsenterede i de politiske beslutninger, der former vores hverdag i byen. Det vil jeg gerne være med til at ændre på. Derfor er jeg også virkelig stolt af, at Aarhus i dag har et meget ungt byråd – faktisk Danmarks yngste. Det giver nye perspektiver og energi til arbejdet med at udvikle vores by.

Jeg sidder i Kulturudvalget, Social- og Beskæftigelsesudvalget og Folkeoplysningsudvalget, hvor jeg især arbejder for et stærkt kulturliv, social retfærdighed og gode fællesskaber i byen. For mig handler politik om repræsentation og fællesskab. Byrådet skal ikke være fjernt fra hverdagen, men i stedet tæt på den. Derfor arbejder jeg for at give særligt unge og socialt udsatte borgere en stærkere stemme, og for at Aarhus fortsat er en levende, inkluderende og ambitiøs by at bo i for alle borgere – uanset hvem man er, hvad man laver og hvorfra man kommer.

Mine mærkesager

Et mangfoldigt Aarhus Aarhus skal være en by med plads til forskellighed. Jeg kæmper for et inkluderende lokalsamfund, hvor alle, uanset baggrund, har lige muligheder og føler sig hjemme. Mangfoldighed er en styrke, og vores fællesskab bliver stærkere, når vi aktivt vælger hinanden til.

Ambitiøs klimapolitik Den grønne omstilling er også et lokalt projekt. Jeg arbejder for, at Aarhus går forrest med ambitiøse klimamål, grønnere byudvikling, bedre kollektiv transport og tryggere cykelløsninger. Jeg mener, at vi skal tage fælles ansvar for vores jord. Ikke først i morgen, men i dag.

En stærk og levende studieby Aarhus skal være Danmarks bedste studieby. Det kræver gode studieboliger, der er til at betale, stærke fællesskaber og politiske rammer, der gør det trygt og attraktivt at være ung i byen. Jeg vil sikre, at studielivet prioriteres, både socialt, kulturelt og økonomisk.

Jeg brænder for et Aarhus, hvor unge bliver taget alvorligt, hvor klimaet prioriteres, og hvor mangfoldighed er en grundlæggende værdi.