Fodboldens indflydelse på mig som politiker

Udover at være aktiv i politik er jeg fodbolddreng. Det er faktisk hele grunden til, at jeg blev politisk aktiv. For på fodboldbanen er alle lige. Du tænker ikke over, om din medspiller hedder Mads eller Muhammed, hvad hans forældre arbejder med eller om han er til mænd eller kvinder. Du behandler alle ens uanset etnicitet, indkomst og seksualitet. Det er sådan et samfund, jeg vil være med til at skabe. Et samfund hvor alle har lige muligheder for at forfølge deres drømme.

Mine mærkesager

Derudover, så er en fodboldbane også grøn. Netop det grønne er en af mine mærkesager. Vi skal nemlig overlade en grøn og sund planet til vores børn og unge. Men for at det kan ske, kræver det, at vi sætter endnu mere turbo på den grønne omstilling. Vi skal investere massivt i offentlig transport, særligt i landområder. Vi skal udvikle den grønne infrastruktur med flere vindmøller, ladestandere til elbiler mm. Vi skal kort sagt gøre det grønne valg det nemme valg.

Min anden mærkesag er unges vilkår. Ungdommen mistrives som aldrig før, og alt for mange af mine venner får stress, angst og depression. Det synes jeg ikke, vi kan byde min generation. Vi skal tag et opgør med konkurrence samfundet, og give vores børn og unge ro på. Vi skal have færre karakterer, kortere skoledage og en SU, der er til at leve af.