I de sidste 7 år har jeg som folkeskolelærer oplevet folkeskolen på godt og ondt. Folkeskolen er ikke rummelig nok, og der er ikke plads til de elever, som har det svært – det er et problem. Vores børn skal have en opvækst i tryghed, hvor de ikke skal gennemtestes, hvor der er voksne nok i børnehaverne og hvor de ikke skal bekymre sig over at leve i fattigdom.

Uligheden i Danmark er voldsom, 64.000 børn vokser op i fattigdom. Jeg har selv oplevet børn, som kommer fra fattige familier, og konsekvenserne for dem er store. De store syndere er kontanthjælpsloftet og integrationsydelsen, så dem skal vi have fjernet.

Vi skal kunne gøre det bedre i Danmark. Derfor stiller jeg op til Folketinget.

MÆRKESAGER

Børn skal ikke i fængsel
Regeringen vil ad bagveje sætte den kriminelle lavalder ned til 10 år. Børn skal ikke sættes i fængsel, men opdrages. Gennem skoler og fritidsordninger kan vi forebygge ungdomskriminalitet.

Styr på klimaindsatsen
Vi kan gøre mere for klimaet, end vi gør nu. El-biler på vejene og forbedring af den kollektive transport kan være første skridt i en grøn omstilling. Vi har kun få år til at redde kloden, som kalder på en indsats nu.

HJEMMESIDE

www.stemkasper.dk