Jeg går til valg på at forbedre samfundets menneskesyn
Mange forskellige grupper af borgere bliver i dag i stigende grad omtalt i nedgørende vendinger i den politiske debat og på de sociale medier. Det har den konsekvens, at flere og flere af vores medborgere bliver udstødt eller melder sig ud af vores fælles samfund. Disse menneskers problemstillinger er meget forskellige og der mangler i den grad en mere nuanceret tilgang til at kunne hjælpe dem.

Udsyn må ikke blive til snæversyn
Jeg mener også, at vi skal værne om de muligheder en åben og globaliseret verden giver os, samtidig med, at vi værner om de gode værdier, vi har i Danmark. Vi skal også i fremtiden kunne tage ud og studere og arbejde i udlandet – opleve, lærere nyt og turde at forelske os – uden at have frygt for, hvordan vi kan vende hjem igen.

Vi kan samtidig lige så godt i fremtiden forvente at tage imod klimaflygtninge, der får behov for at finde et hjem i vores del af verden. Derfor skal vi bygge videre på de succeser, vi ser i integrationsindsatserne, så vi er klar og ikke igen risikerer den fremmedfjendske holdningsdrejning, som jeg sådan undres over i dag.

Jeg vil kæmpe for et samfund med bedre menneskesyn, mere ordentlighed, bedre retorik og mere lighed og fællesskab!

Lidt om mig selv
Jeg er 48-årig eneforsørger, socialrådgiver, hovedbestyrelsesmedlem i Dansk Socialrådgiverforening, Domsmand, Mælkebøttebarn, Natteravn, Næstehjælper, Smukfest- og Heartland-medhjælper og jeg bor i landsbyen Gl. Rye i Skanderborg sammen med min 17-årige datter.

MINE MÆRKESAGER

Bedre forhold for alle børn og unge
Med en ordentlig normering i dagtilbud og skoler kan vi bedre skabe gode rammer for vores børns udvikling, læring og trivsel.
De udsatte børn og unge har vi en særlig forpligtigelse for, og derfor er det væsentligt at få målrettet støtten så tidligt som muligt. Det vil kunne betale sig både menneskeligt og samfundsøkonomisk.

Vi skal have lukket smuthullerne til skattely
Et øget samarbejde i EU og de rette indsatser og ressourcer til Skat skal sikre en strammere og mere gennemsigtig praksis. Vi skal passe på vores fælleskasse.

En ordentlig retorik og et bedre menneskesyn
Det er på tide at vi sadler om og skaber et samfund, der bygger på tillid til, at det enkelte menneske ønsker at gøre sit bedste – vi kan alle opleve at få brug for hjælp.
Jeg ønsker at skabe et samfund med et mere empatisk menneskesyn. Det gør vi ved at sætte mennesket før den bølge af effektivitet, konkurrence og præstationskrav, som vores samfund styres af i dag.