En fremtid for vores børn
Vi er kommet på det helt forkerte spor. Den velfærd vi alle kender, og som vi og mange andre røde partier var med til at opbygge, er ved at være slidt tynd og med store huller.

Uligheden stiger, de rigeste får endnu mere og de fattigste tager skraldet. Der er meget at tage fat på og det er jeg klar til!!

Da jeg arbejdede som pædagog og familiebehandler, så jeg når de sociale problemer ramte børnene. Som mor til tre oplever jeg, hvordan pædagoger og lærere har for lidt tid til at sætte deres gode intentioner og kompetencer i spil. De valg, vi træffer i dag, har betydning for vores børns fremtid. Besparelser på velfærd rammer børnene. Det er børnene, der oplever utryghed, når der er for få pædagoger i børnehaven. Det er børnene, der betaler prisen, når folkeskolen nedprioriteres. Det er børnene, der mærker uligheden, når Emil fra boligblokken ikke har samme muligheder som direktørsønnen. Det kan vi ikke være bekendt – hverken overfor børnene, de unge eller overfor de mange dygtige offentligt ansatte.

Jeg mærker også mine børns bekymring for den klode, som vi er i gang med at ødelægge nu. Derfor skal vi alvor få startet den grønne omstilling nu. Hvis ikke vi får skabt en meget mere bæredygtig måde at være på kloden, så kommer alle vores ressourcer og kræfter til at gå til at begrænse skader.

Mine visioner for et fremtidigt folketingsarbejde vil derfor være baseret på både bekæmpelse af ulighed og langt mere bæredygtighed – For en mere bæredygtig fremtid.

Vi skal give børnene mere ro på og tro på fremtiden!

MÆRKESAGER

Ro på for vores børn og unge
Alt for mange børn oplever stres. Derfor skal vi have en garanti for flere pædagoger i daginstitutionerne og en stærkere folkeskole uden karakterræs og pres, men med tid til fordybelse i klasser med max. 24 elever.

Stop den stigende ulighed
64.500 børn lever i fattigdom i Danmark, derfor skal Kontanthjælpsloftet, 225-timersreglen og integrationsydelsen afskaffes – de skaber ulighed og diskrimination.

Fart på den grønne omstilling
Hvis vi ikke sætter ekstra skub på den grønne omstilling, ødelægger vi den klode, vores børn skal leve på. Derfor skal vi være ambitiøse og opfylde målsætningen om 100% vedvarende energi.