Presse- og kommunikationsrådgiver for SF i Europa-parlamentet

Vil du være med til at engagere og informere den danske befolkning om SF’s arbejde i Europaparlamentet? Brænder du også for et grønt Europa, og vil du give stemme til kampen i EU for klima, mere natur, et solidarisk arbejdsmarked og et fair skattesystem? Ønsker du at sætte demokrati, åbenhed og samarbejde på tværs af landegrænser på den danske dagsorden? Er du altid klar til at kontakte en journalist og sætte hende ind i kompliceret EU lovgivning – simpelthen fordi sagen er for vigtig til at lade være? Så er jobbet som presse- og kommunikationsrådgiver for SF’s medlemmer af Europaparlamentet Margrete Auken og Kira Peter-Hansen måske noget for dig.

Jobbet

Som presse- og kommunikationsrådgiver for SF’s Europaparlamentsmedlemmer skal du bidrage til MEP’ernes synlighed i pressen og på sociale medier, herunder idéudvikling, sparring og research, udarbejdelse af pressestrategi og nyhedsbrev. Arbejdet foregår i nært samarbejde med kolleger i Europaparlamentet og på Christiansborg. Arbejdsstedet kan derfor enten være på Christiansborg eller i Europaparlamentet i Bruxelles. Dette aftales nærmere med den, der ansættes. Under alle omstændigheder skal man være indstillet på at kunne samarbejde over distance.

Dig

Vi forventer, at du har relevant journalistisk/kommunikationsfaglig uddannelse, mestrer politisk kommunikation og skriver godt, har politisk tæft og strategisk sans samt erfaring med nyhedsjournalistik og sociale medier. Kendskab til Europapolitik og SF’s og Den Grønne Gruppes politik er en fordel men ikke et krav. Det er til gengæld at krav, at du har gåpåmod og lyst til at påvirke den politiske dagsorden inden for de områder SF’s MEP’er og Den Grønne Gruppe arbejder med. Det er aktuelt især klima, miljø, arbejdstagerrettigheder, sundhed, Palæstina, skatteunddragelse og udviklingslandene. Du tager initiativ, skaber hurtige resultater og øjner muligheder, hvor de opstår. Du er udadvendt og forstår hurtigt at danne dig et netværk både i Danmark og i Bruxelles.

Os

Du kommer til at arbejde tæt sammen med SF’s to medlemmer af Europaparlamentet. Margrete Auken og Kira Peter-Hansen har hver to fuldtidsmedarbejdere i Bruxelles og sammen tre medarbejdere i Danmark, og der er et tæt samarbejde med SF’s folketingsgruppe og medarbejdere. Du vil indgå i et team af fagligt dygtige og engagerede rådgivere og pressemedarbejdere, med konstant fokus på, hvordan vi bedst forandrer verden i en mere grøn og solidarisk retning. Arbejdet i Europaparlamentet lægger på mange måder rammerne for den politik, der kan føres i medlemslandene, og det er afgørende for os, at flere i Danmark tager del i europæisk politik. Både i Europaparlamentet og på Christiansborg er tempoet højt og få dage ens. Du kommer tæt på det politiske arbejde og får stor indflydelse på dine arbejdsopgaver.

Som arbejdsplads tilbyder vi gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Vi sætter vidensdeling, tværfaglighed og fleksibilitet højt. Vi lægger vægt på engagement, kreativitet og en uformel omgangstone præget af humor, sparring, anerkendelse samt konstruktiv kritik og vi lægger vægt på dine evner til at samarbejde og opbygge relationer med samarbejdspartnere.

Vi opfordrer derfor alle kvalificerede – uanset køn, alder og baggrund – til at søge den opslåede stilling.

Vil du høre mere om jobbet, så kontakt sekretariatsleder Jens Andersen, 33 37 44 87 – jens.andersen@ft.dk.

Søg stillingen HER

Ansøgningsfrist: 15/01/2020