Politisk rådgiver for Kira Peter-Hansen i Europa-Parlamentet

Vil du arbejde med de politiske rammer for arbejdsmarked, økonomi og skat på europæisk niveau? Brænder du for den grønne progressive venstrefløj? Har du viden om og gerne praktisk erfaring med EU-politik? Og har du lyst til at arbejde i et internationalt miljø midt i Europa?

Så er du måske den politiske rådgiver, Kira Peter-Hansen søger.

Kira Peter-Hansen er nyvalgt medlem af Europaparlamentet for SF. I parlamentet er Kira Peter-Hansen blevet Den Grønne Gruppes koordinator for beskæftigelsesområdet. Derudover står en retfærdig økonomi, klima og feminisme højt på hendes politiske dagsorden. Dine opgaver vil først og fremmest være at understøtte og rådgive Kira Peter-Hansen indenfor disse områder.

Som rådgiver vil dine opgaver hovedsageligt være:
  • at fungere som tæt daglig politisk sparringspartner for Kira Peter-Hansen i Europa-Parlamentet
  • at forberede rapporter, ændringsforslag, briefinger
  • at samarbejde med andre rådgivere og medlemmer af Europa-Parlamentet
  • at forestå kalenderstyring og deltage i det forefaldende kontorarbejde

Vi tilbyder et til tider hektisk job i Bruxelles, hvor du får reel indflydelse på og erfaring med europæisk politik samt god mulighed for faglig og personlig udvikling. Du vil blive en del af et godt lille team omkring Kira Peter-Hansen og et tæt samarbejde med andre medlemmer og rådgivere i Den Grønne Gruppe.

Vi forventer, at du har en relevant videregående uddannelse og godt kendskab til Kira Peter-Hansens politiske interesseområder. Og hvis du allerede kender til arbejdsgangene i EU-boblen og har et netværk i Bruxelles, er det en stor fordel. Du kan og vil arbejde en del af tiden på engelsk. Vi lægger vægt på, at du har godt humør, er god til at samarbejde og kan tage initiativ. Derudover er det en fordel, hvis du kender til SF’s politik.

Løn i henhold til Europa-Parlamentets assistent-statut. Stillingen ønskes besat pr. 1/2 eller snarest derefter.

Motiveret ansøgning, CV og andre relevante bilag bedes sendt HER snarest mulig og senest den 15/1.

Samtaler holdes i uge 4/5 i København.

Yderligere spørgsmål kan rettes til rådgiver Mikkel Andersen 6017 4724 eller SF’s sekretariatsleder Jens Andersen 3337 4487.