Jeg stiller op til Folketinget, fordi jeg tror på, at vi kan skabe et bedre samfund. Regeringen slækker på miljø- og klimaambitionerne, nedprioriterer børnene og forringer uddannelserne. Jeg vil et helt andet samfund, og jeg tror på, at det kan lade sig gøre.

Jeg er særligt optaget af tre dagsordener, der alle rækker langt ud i fremtiden.

En grøn fremtid
Miljø- og klimadagsordenen er vor generations største udfordring – men det kan også blive vores største succes. Danmark er førende inden for grøn teknologi, men regeringen slækker på ambitionerne i en sådan grad, at vi er ved at miste vores grønne førertrøje. Vi skal igen have fokus på økologi, klima og bæredygtighed.

Invester i børnene
Børn er vores vigtigste fremtidsressource. Desværre bliver der i disse år skåret voldsomt på daginstitutionerne. Det betyder færre og mere stressede pædagoger. Det kan ikke undgå at smitte af på børnene. Vi skal investere i flere pædagoger, så vores børn kan vokse op i et trygt og stimulerende miljø med gode udfoldelsesmuligheder.

Respekt for erhvervsuddannelserne
Regeringen sparer vores uddannelsessystem i stykker – og ingen bliver hårdere ramt end erhvervsskolerne. Der vil i fremtiden være hårdt brug for dygtige faglærte, der kan bygge vores huse, passe på vores ældre og meget mere. Derfor skal vi investere i erhvervsuddannelserne og sikre praktik- og elevpladser til alle.

Lidt om mig selv
Jeg hedder Theis Rubinke Sørensen, jeg er 28 år gammel og arbejder som konsulent ved Center for Offentlig Kompetenceudvikling (COK) i Aarhus. Jeg bor i Viby med min kæreste og datter.

MÆRKESAGER

• En gennemgående grøn omstilling