Kampen mod social og regional ulighed
Opgøret med uligheden og utrygheden er den vigtigste forudsætning for, at vi kan føre politik på andre områder. Fattige og utrygge mennesker har ikke resurser til at kæmpe de nødvendige kampe, og den regionale ulighed ødelægger livet i store dele af landet. Frygt og utryghed er grobund for højrepopulisme og længslen mod den ”stærke” leder. Det er en farlig udvikling.

Klimakampen
Kampen mod den globale opvarmning gælder enkeltpersoner såvel som samfund. ”Den bevidste forbruger” er ikke nok, så der skal massive systemiske ændringer til. Vi kan sikkert nå et stykke vej ved hjælp af teknologi og ved politiske tiltag, men vi må også hver især omlægge vores livsstil allerede nu.

Uddannelsespolitik
Vi skal lave et uddannelsessystem med plads til alle hele livet, og vi skal bruge de nødvendige resurser på det. Det skal være let at skifte uddannelse og job senere i livet, så folk ikke hænger fast i nedslidende arbejde.

Ingen skal have hårdt fysisk arbejde i 40-50 år.

Lidt om mig selv
Jeg er født i 1952 og blev i 1977 lærer. Jeg har arbejdet 23 år i Brøndby Strand og 15 år i Ølby. 2014-16 har jeg uddannet mig til cand.mag. i historie og dansk ved Roskilde Universitetscenter.

Jeg har været tillidsrepræsentant og arbejdsmarkedsrepræsentant i flere perioder og har desuden politisk erfaring fra 3 perioder som udvalgsformand – 2 i Stevns Kommune (Socialudvalget og Børne-og kulturudvalget) og 1 i Køge Kommune (Integrations- og arbejdsmarkedsudvalget).

MÆRKESAGER

• Solidaritet med alle – ikke kun de rige!
    Social dumping er en kilde til ulighed, som simpelthen skal stoppes nu – Klassekampen lever i bedste velgående, og den vil jeg kæmpe i Folketinget!
  • Klimakampen skal i gang nu!
    Vi skal sikre, at vores børn og børnebørn også kan overtage en brugbar planet. Vores børnebørns fremtid er vigtigere end flyrejser og bøffer.
  • Lighed og tryghed til alle – hele livet!
    Vi skal sikre reelle og brugbare tilbud om uddannelse til alle – hele livet.