Jeg er 21 år gammel og jeg har kæmpet for, at min generation blev hørt lige så længe, jeg kan huske. Senest som elevrådsformand på Aurehøj Gymnasium, og nu vil jeg være med til at sikre ungdommen en stærk stemme i Folketinget.

Vi unge skal ikke stiltiende acceptere, at vi gang på gang bliver glemt, når Regeringen sparer på alt fra uddannelse til klima og lader vores generation stå tilbage med regningen.

Når jeg ikke bruger min tid på politik, tjener jeg til dagen og vejen som musiker og medarbejder i en pladeforretning.

Der er brug for en ung stemme i Folketinget, der kan sikre, at politik ikke kun kommer til at handle om pension, penge og profit, men også om kloden, om medmenneskelighed og om vores fælles fremtid.

MÆRKESAGER

Fremtiden er uddannelse
Vi skal skabe et uddannelsessystem med plads til forskellighed, faglig fordybelse og fejl. Et system, der handler om mennesker og læring fremfor tal og test. Et system uden uddannelses-lofter, præstationskultur og fremdriftsreformer, hvor læreren har tid til den enkelte elev. Men den slags koster, og derfor er første mål at få stoppet Regeringens massakre på uddannelsesområdet, som har kostet kvalitet på uddannelserne landet over.

Jorden kalder
Klimakampen er vores generations vigtigste kamp. Kommer vi ikke alvorligt op i gear nu, ender vores generation med at stå med regningen for årtiers kulsort klimapolitik! Det kræver drastisk handling og politisk mod med ordentlige CO2-afgifter, billigere offentlig transport og massive investeringer i vedvarende energi.

Ro på – det haster
Der skal mere ro på i hverdagen. Samfundet er ramt af en stress-epidemi, og især vi unge er hårdt ramt. 8 ud af 10 gymnasieelever føler sig ofte eller af og til stressede, og mere end hver tredje unge pige døjer med psyken. Derfor skal vi blandt andet sikre gratis psykologhjælp og nedbringe ventetiden i psykiatrien, så vi bedre kan hjælpe folk, der døjer med psykiske sygdomme som angst og depression. Vi skal skalere op på samtalebehandling og ned på brugen af medicin i psykiatrien.