SF Aarhus har et
skarpt hold på vej
til kommunalvalget

I maj måned genvalgte medlemmerne af SF Aarhus Thomas Medom som spidskandidat.
Fra 9. til 21. januar er gennemført endnu urafstemning om placering af de næste på holdet, som nu alle er oplistet herunder:

2 – Jan Ravn Christensen
40 år. Bosat i Mårslet med sin hustru og sine 2 døtre. Byrådsmedlem for SF i Aarhus Byråd siden 2010. Gruppeformand og budgetordfører for SF’s byrådsgruppe. Faglig konsulent ved BUPL Østjylland.
3 – Mette Bjerre
32 år. Bor i Skødstrup med sine to børn og sin mand. Medlem af Aarhus byråd. Forsker i matematikundervisning ved VIA University College – center for pædagogik og dannelse.
4 – Liv Gro Jensen
39 år. Bor med sin kæreste Gitte og 3 tre børn. Medlem af byrådet siden 2018. Arbejdet som projektleder og iværksætter inden for bæredygtighed og byudvikling. Cand. mag i kommunikation.
5 – Claus Thomasbjerg
47 år. Bor i Hasselager. Far til to piger på 6 og 9 år. Har i to perioder været medlem af byrådet. Beskæftiger sig med kommunikation og online marketing.
6 – Anne Hammer
31 år. Bor i Skæring med sin mand og to børn.
Til dagligt folkeskolelærer. National og kommunal debattør og oplægsholder om folkeskolen.
7 – Christoffer Koch Andersen
22 år. Bor i Aarhus C. Formand for SFU i Aarhus. Læser Uddannelsesvidenskab på Aarhus Universitet
8 – Annbritt Jørgensen 39 år. Bor i Skæring. Medlem af SF Aarhus bestyrelse. Initiativtager til og projektkoordinator for Skraldecaféen.
9 – Sander Jensen
49 år. Bor i Trøjborg med sin kæreste og to bonuspiger på 12 og 15 år og en søn på 2 år. Suppleant til byrådet. Iværksætter, selvstændig og arbejder med kommunikation og IT.
10 – Antoniett Vebel Pharao
32 år. Bor i Aarhus C. Aktiv i Muskelsvindfonden. Jobsøgende, har arbejdet senest hos Mino Danmark og har en kandidatgrad i Pædagogisk Sociologi.

Læs pressemeddelelsen om opstillingen her: Topkandidater 2021.

SF Aarhus holdt et medlemsmøde i april (medlemmer kan se klip fra mødet her) og afholdt en urafstemning om opstillingsform, denne fastlagde at SF Aarhus i 2021 anvender:

`Prioriteret, sideordnet opstilling´.
Det betyder at denne urafstemning har betydning for kandidaternes placering på stemmesedlen til valget. Vælgerne kan ved valget se hvorledes partiet har prioriteret kandidaterne, men det er vælgernes stemme på valgdagen, der bestemmer hvem der bliver valgt, uden at placering på stemmesedlen har nogen betydning.

Tryk her for at komme til SF Aarhus´ øvrige hjemmeside.