Koordinator i Europa-Parlamentet

• Er du god til at formidle og kan du kommunikere med mange forskellige persontyper?
  • Har du lyst til at være ansigtet udadtil for fire danske partier i Europa-Parlamentet i mødet med borgerne?
  • Holder du hovedet koldt, når du skal jonglere med netværksskabelse, afrapportering og velkomst af besøgsgrupper?

Så er du måske den nye besøgskoordinator for Venstre, Socialdemokratiet, De Radikale og SF i Europa-Parlamentet. Stillingen er helt unik, da du vil have berøring med de fire partier, alle ansatte heri og også centralt til besøgsafdelingen i Parlamentet.

Vi søger derfor en profil, som er god til at fortælle. Du er borgernes første møde med EU, så det er afgørende, at du kan formulere dig klart i både skrift og tale. Du skal kunne fastholde et publikum og formidle et komplekst sagsområde på interessant vis.

Det er vigtigt, at du har et godt overblik. Der er mange praktiske ender, der skal mødes i arbejdet, og derfor skal du kunne holde styr på detaljerne i mange forskellige aftaler samtidig.

Du skal være en holdspiller, da du skal kunne arbejde sammen med en lang række forskellige Europa-Parlamentarikere fordelt på fire partier samt deres medarbejdere. Det er afgørende for os, at du formår at navigere i en position, hvor du er ansat af flere, og at du formår at være upartisk i din omgang med alle fire partier.

Du vil i høj grad skulle være selvstændig og initiativrig. Din stilling er unik, og derfor skal du have mod på at udvikle den, så du er en succes for alle fire partier. Det kan blive nødvendigt at arbejde delvist digitalt, hvis corona-restriktionerne for besøgsgrupper fortsætter ind i efteråret, og det regner vi med, at du har mod på. Det kan bl.a. indeholde online møder og brug af Europa-Parlamentets virtuelle løsninger for besøgsgrupper.

Arbejdsopgaver

Du har kontakten til de mange besøgsgrupper, der besøger Europa-Parlamentet hver uge. Det betyder bl.a. at du skal:

• Formidle kontakt mellem besøgsgrupper og Europa-Parlamentarikerne.
  • Give guidede rundvisninger i Europa-Parlamentet.
  • Holde oplæg om, hvordan Europa-Parlamentet fungerer i praksis og til hverdag.
  • Koordinere samarbejdet mellem de fire partiers Europa-Parlamentarikere i forhold til besøgsgrupperne.
  • Bistå besøgsgrupperne i deres kontakt med Europa-Parlamentets administration herunder hjælpe dem med at finde rundt i regler og dokumenter.

Hvis du kan nogle gode historier fra Bruxelles, Europa-Parlamentet eller Christiansborg, er det et stort plus.

Vilkår

Vi forventer at kunne ansætte dig med start i september 2021.

Ansøgning og CV fremsendes pr. e-mail til teamkoordinator for Venstre Anne Hauge på anne.hauge@europarl.europa.eu mærket “Besøgskoordinator” senest mandag den 31. maj 2021 kl. 12.00.  Samtaler forventes at finde sted i Bruxelles eller online medio juni. Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Anne Hauge på e-mail.