Vi skal gå forrest i klimakampen

Klimaforandringerne er over os, og de mulige konsekvenser er uhyggelige.

Derfor skal vi satse massivt på vedvarende energi og begrænse vores CO2-udledning markant.

SF arbejder for, at der opføres mindst tre nye, store havvindmølleparker før 2030. Samtidig skal vi investere i energibesparelser både i virksomheder, boliger og offentligt ejede bygninger. Vi vil udfase kul og naturgas, mens oliefyr skal erstattes med varmepumper.

De helt store udledere af CO2 er transportsektoren og landbruget.

Derfor skal klimasynderne på vejene skrottes, mens vi lægger om til el og styrker den offentlige transport. I 2030 skal man ikke kunne købe en ny benzin- eller dieselbil i Danmark. Og busser, færger og offentlige køretøjer skal køre på el, hvor det er muligt, ligesom størstedelen af jernbanen skal elektrificeres.

Landbruget står for op mod en fjerdedel af vores klimaforurening. Derfor er det på høje tid, at vi stiller større krav. Vi bør udtage jorde med stor klimabelastning, stille konsekvente krav til behandling af gylle og kræve energieffektivisering af landbrugsmaskiner.

Der er brug for handling, og der er brug for, at Danmark går forrest og viser vejen i stedet for bare at krydse fingre for, at andre lande eller den teknologiske udvikling løser problemet for os.

Jeg meldte mig ind i SF fordi jeg ikke syntes der blev gjort nok for at bekæmpe klimaforandringerne. SF er det parti, der tager den grønne politik alvorligt og rent faktisk gør noget ved det.

Ask
SF Amager

Er du enig?
Er du enig med SF?

JA

Det er vi glade for!

Vil du være med til at gøre vores fælles visioner til virkelighed? Så meld dig ind i SF i dag og vær med til at gøre Danmark grønnere og mere socialt.

Nej

Men du er alligevel nysgerrig?

Måske er der mere vi er enige om, end du tror. Eller måske vil du bare gerne følge med i vores politik? Så tilmeld dig vores nyhedsbrev!