SF Region Hovedstaden

- velkommen til vores hjemmeside

SF klar med
nyt udspil om psykiatrien
i Region Hovedstaden

Udspillet er forfattet af Peter Westermann, kandidat for SF ved regionsrådsvalget, og SFs psykiatriordfører i Folketinget, Trine Torp

Peter Westermann.jpg
SF i Region Hovedstaden præsenterer her et udspil til at styrke psykiatrien, udviklet af SF-kandidat til regionsrådsvalget Peter Westermann sammen med SFs psykiatriordfører i Folketinget, Trine Torp.

To af de konkrete forslag er:

Nedbring tvang
- Brugen af tvang i psykiatrien skal ned – ikke mindst over for børn og unge. Erfaringer fra ind- og udland viser at det kan lade sig gøre. Men det kræver de rigtige rammer, ressourcer og kompetencer. Og det kræver samarbejde og medbestemmelse hos patienter og pårørende, så man kan få den rette hjælp på det rette tidspunkt, siger Peter Westermann, der er nr. 2 på SF-listen til Region Hovedstaden.
- Et løft af psykiatrien - og indsatsen for at nedbringe tvang - bør ikke være afhængig af satspuljemidler. Men så længe at der ikke er et flertal på Christiansborg der vil prioritere psykiatrien på finansloven og i de årlige økonomiaftaler med kommuner og regioner, så må vi kæmpe for forbedringer der hvor vi kan, og med de mandater vi har, siger SFs psykiatriordfører Trine Torp.

Ret til enestue

- Forestil dig at du er indlagt med en psykisk lidelse og ikke har noget sted du kan trække dig tilbage og være alene. Deler du stue med en anden, skal du konstant forholde dig til en anden, der måske har helt andre søvn- og adfærdsmønstre. Det er utrygt og hjælper ikke til en god og effektiv behandling. Derfor skal vi sikre enestue til alle, forklarer Peter Westermann, der er nr. 2 på SF-listen til Region Hovedstaden
- Det er godt at der bliver bygget nye psykiatriske hospitaler, men indtil de står klar, er der en udfordring med at sikre enestuer til patienterne. Og når byggerierne står klar er alt ikke løst nødvendigvis - hvis vi ikke sikrer at kapaciteten matcher behovet bedre, kan vi komme til at mangle stuer, og så risikerer vi at patienter må dele stue selvom det er noget skidt. Derfor skal der være et fortsat fokus på det, siger SFs psykiatriordfører Trine Torp.

Læs here udspillet her.

vores vision for trafikken i Region Hovedstaden 2037

undefined

Det handler om mennesker.

Vi har alle brug for at transportere os: fra hjem til arbejde, til fritidsaktiviteter, til skoler og børnehaver. Vi vil rejse til udlandet og tage imod gæster udefra.
Vores behov for mobilitet øges.
Vi får leveret varer alle steder fra, fra dag til dag. De fleste af os er blandingstrafikanter: vi bruger mange forskellige trafikformer; cykler den ene dag, kører bil en anden.
Og vores behov skifter i løbet af livet: mange unge studerende cykler, køber bil, når de har stiftet familie og bruger bus og tog, når de bliver gamle.
I trafikken skal vi vise hensyn.
I trafikpolitikken skal vi tage hensyn til hinanden og vores forskellige behov. Trafikløsninger skal skabe sikkerhed og tryghed.
Trafikken skal blive bæredygtig. Flere kollektive løsninger, mindre ressourcespild og mindre forurening hvor mennesker lever og bor. Elbiler, elektrificering af toge og busser er gode skrid på vejen.
Vi ønsker større komfort i trafikken. Vi vil gerne sidde rart og afslappet.
Vi vil gerne have så stor eksibilitet som muligt.
Vi vil gerne have nem adgang til vores egen personlige tra kplanlægning.
For vi træffer individuelle valg om transporten.
Vi vil skabe trafikløsninger som giver færre uheld og mindre miljøbelastning, og som kan gavne den samlede samfundsøkonomi.
Deleløsninger er en god hjælp; flere mennesker kan bruge de samme biler og endda have mulighed for at vælge transportmiddel afhængig af hvad de har brug for.
Data fra de mange forskellige operatører på trafikområdet skal være tilgængeligt gennem åbne standarder så der kan udvikles fælles dataløsninger – som kommunikerer sammen.
Med SF’s trafikvision 2037 ønsker vi at byde velkommen til debatten om, hvordan ny teknologi, ændrede trafikbehov og vores ønsker om bæredygtige løsninger kan kombineres.

DOWNLOAD HELE TRAFIKVISION 2037 HER

De fire fokuskandidater til regionsrådsvalget

undefined

Jens Mandrup             Peter Westermann                 Karoline Vind           Annika Smith

megafo.jpg

De fire fokuskandidater fra SF
til regionsrådsvalget i Region Hovedstaden:

undefined spidskandidat Jens Mandrup, Amager

undefinednummer 2 på listen, Peter Westermann, København

undefinednummer tre på listen: Karoline Vind, SFU

undefinednummer fire på listen, Annika Smith, Vesterbro

SF har fundet sin spidskandidat til regionsrådsvalget

Repræsentantskabsmødet valgte formanden for Miljø- og Trafikudvalget i Region Hovedstaden, Jens Mandrup, til spidskandidat for SF

Jens Mandrup Rasmussen

SF Region Hovedstaden har holdt repræsentantskabsmøde på Egedal Rådhus. Her blev Jens Mandrup valgt som partiets spidskandidat ved det kommende regionsrådsvalg.

SF går til valg med særligt fokus på at forbedre den kollektive trafik i hele hovedstadsregionen og skabe bedre forhold for cyklisterne med flere supercykelstier. Desuden vil SF styrke psykiatrien med fokus på forebyggelse, og sikre en fri og lige adgang til sundhedsvæsenet.

- Vi skal have et bedre miljø i Hovedstaden. Det er en menneskeret at kunne trække vejret”, udtaler Jens Mandrup og tilføjer,
- hvert år dør 1.500 af luftforurening her i regionen, det kan vi ikke acceptere.

Peter Westermann, 31, tidligere folketingsmedlem og næstformand for SF blev valgt som nummer to, Karoline Vind, 22, SF Ungdoms landskasserer som nummer tre og Annika Smith, 40, ligeledes tidligere folketingsmedlem som nummer fire.

- Nu skal vi i gang med at forberede valgkampen, hvor vi skal rundt og lytte til borgernes ønsker og problemer. Vi trækker i arbejdstøjet for at sikre et rødt flertal og en politik for mennesker og miljø, udtaler Jens Mandrup.

SF Region Hovedstaden

• formand Tom Ahlberg