Politik

Medlem af Økonomiudvalget

Medlem af Arbejdsmarkedsudvalget

Linda Nielsen KV13

Fra 2014 er det Linda Nielsen som repræsenterer SF i byrådet. Linda Nielsen har fået en plads i Økonomiudvalget og i Arbejdsmarkedsudvalget. Med et borgerligt flertal og en konservativ borgmester fører SF oppositionspolitik i byrådet.

Følg med i byrådsarbejdet her på hjemmesiden Har du en god ide, er der noget du har lagt mærke til eller hørt om, der hvor du færdes, er der noget du undrer dig over, er du velkommen til at kontakte Linda Nielsen på linn@soroe.dk eller 29822027.

SF fik 1.120 stemmer, dvs. 6,7 % af stemmerne ved valget i november 2013. Det betyder, at vi i denne byrådsperiode har et meget dyrt mandat i byrådet. Det dyreste nogensinde! Det er valgmatematikkens tilfældighed, der gør, at vi ikke fik 2 mandater.” Jeg varetager et meget dyrt mandat, og jeg vil gøre mit bedste for at levere politisk arbejde derefter”, siger Linda Nielsen. SF gik tilbage ved valget, men Sorø var den kommune i region Sjælland, hvor SF klarede sig bedst - efter Lejre. Rent faktisk havde SF et rigtig godt valg i Sorø Kommune, når man tager de landspolitiske tendenser i betragtning.