Politikere og kandidater

Hvert fjerde år afholdes kommunalvalg, hvor SF Aalborg stiller med en liste af gode kandidater til Aalborg Byråd. Læs mere om vores nuværende byrådsmedlem her på siderne.

SF Aalborg har desuden altid tre lokale folketingskandidater, fordelt på tre kredse i kommunen. Der vælges kandidater hvert andet år. Læs mere om dem her på siden, ligesom du kan blive præsenteret for vores lokale folketingsmedlem.

KV17

Kandidater til byrådsvalget tirsdag 21. november 2017, visioner og valgkalender...

Jens 2017 (1)

Folketingsmedlem: Lisbeth Bech Poulsen

Efter en kort tid som suppleant i SF Aalborgs bestyrelse gik det stærkt fremad for Lisbeth, først som formand for SF Aalborg og som medlem af Landsledelsen. Og siden 2011 medlem af Folketinget, valgt i Aalborg Øst-kredsen.

lisbeth2.jpg

Økonomisk støtte - Lisbeth Bech Poulsen

SF's folketingskandidater betaler selv for plakater, foldere og alt andet valgmateriale og får altså ikke betalt noget af partiet centralt. Se her hvem der har støttet Lisbeth Bech Poulsen i hendes valgkamp, ved at klikke på pilen i den røde boks nedenunder, samt det endelige regnskab.

lisbeth2.jpg

Udgifter:

30.000 flyers: 12.167,31 kr.

20.000 flyers: 7.485,63 kr.

353 valgplakater: 5.408,75 kr.

Roll-up: 500 kr.

Klistermærker: 2.448,75 kr.

Grafisk arbejde: 1.500 kr.

Masonitplader: 1.050 kr.

Fælles valgbidrag: 1.000 kr.

Busreklame, bagside: 17.468,75 kr.

Mad o.l. til aktivister: 509 kr.

Total: 49.538,19 kr.

MF'ere gennem tiderne

Folketingsmedlemmer gennem tiderne, valgt i en af de tre Aalborg-kredse

karl.jpg

Karl Bornhøft

Efter 2005:

2007: Karl Bornhøft, valgt i Aalborg Nord-kredsen

2011: Lisbeth Bech Poulsen, valgt i Aalborg Øst-kredsen

Før 2005:

Fra det gamle SF Aalborg, før fusionen med partiforeningerne i Hals og Nibe i 2005, var det sidste folketingsmedlem, speciallæge Lene Garsdal.  Hun blev i 2001 valgt i den daværende Aalborg Nord-kreds (Aalborg, Hals, Aabybro) og sad på tinge indtil 2005, hvor partiets nordjyske mandat gik til Aarskredsen (Pernille Vigsø Bagge), som Nibe Kommune dengang var en del af.

Lene Garsdal afløste det mangeårige nordjyske folketingsmedlem, økonom Jes Lunde, der var valgt ind i Aalborg Øst-kredsen. Han sad i folketinget fra 1984-2001. Læs mere om Jes Lunde her: