Politikere og kandidater

Hvert fjerde år afholdes kommunalvalg, hvor SF Aalborg stiller med en liste af gode kandidater til Aalborg Byråd.

SF Aalborg har desuden altid tre lokale folketingskandidater, fordelt på tre kredse i kommunen. Der vælges kandidater hvert andet år. Læs mere om dem her på siden, ligesom du kan blive præsenteret for vores lokale folketingsmedlem.

Folketingsmedlem: Lisbeth Bech Poulsen

Efter en kort tid som suppleant i SF Aalborgs bestyrelse gik det stærkt fremad for Lisbeth, først som formand for SF Aalborg og som medlem af Landsledelsen. Og siden 2011 medlem af Folketinget, valgt i Aalborg Øst-kredsen.

lisbeth2.jpg

MF'ere gennem tiderne

Folketingsmedlemmer gennem tiderne, valgt i en af de tre Aalborg-kredse

karl.jpg

Karl Bornhøft

Efter 2005:

2007: Karl Bornhøft, valgt i Aalborg Nord-kredsen

2011: Lisbeth Bech Poulsen, valgt i Aalborg Øst-kredsen

Før 2005:

Fra det gamle SF Aalborg, før fusionen med partiforeningerne i Hals og Nibe i 2005, var det sidste folketingsmedlem, speciallæge Lene Garsdal.  Hun blev i 2001 valgt i den daværende Aalborg Nord-kreds (Aalborg, Hals, Aabybro) og sad på tinge indtil 2005, hvor partiets nordjyske mandat gik til Aarskredsen (Pernille Vigsø Bagge), som Nibe Kommune dengang var en del af.

Lene Garsdal afløste det mangeårige nordjyske folketingsmedlem, økonom Jes Lunde, der var valgt ind i Aalborg Øst-kredsen. Han sad i folketinget fra 1984-2001. Læs mere om Jes Lunde her: