Her finder du en oversigt over SF Norddjurs aktiviteter
og vedkommende møder etc. arrangeret af andre omkring os.

Vindmølle

Grundlovsmøde

Årets tema: Demokrati og ligestilling

Grundlovsmøde i Lyngby mandag 5. juni 15.30  - åbent for alle.

Halime Oguz, medlem af SF ́s landsledelse, bliver en af årets talere på SF-Djurslands traditionsrige Grundlovsstævne.
Sammen med lokale Kirstine Bille, Syddjurs og Jytte Dalgaard, Norddjurs taler de over temaet ligestilling og demokrati.

Grundlovsmødet holdes i en stor have på Saldrupvej 1 i Lyngby. Her bor Jytte Dalgaard og værten bliver eftermiddagens første taler. Jytte Dalgaard er SF ́s lokale kandidat til kommunalvalget til efteråret. Sidste taler er SF ́s borgmesterkandidat i Syddjurs og partiets folketingskandidat på Djursland, Kirstine Bille. Hun har i øvrigt boet i Lyngby i sin allerførste levetid.
Halime Oguz blev valgt som medlem af SF ́s landsledelse på landsmødet sidste år.
Hun er opvokset i Vollsmose i Odense, er muslim og en markant røst i integrationsdebatten og for ligestilling. Halime blev gift som 17-årig i et arrangeret ægteskab, men brød senere ud af dette ægteskab. I dag bor hun i København og er integrationsmedarbejder i Københavns kommune.

Jytte Dalgaard har denne kommentar: ”Vi er rigtig glade for, at Halime kommer til Djursland til folkestyrets fødselsdag. Og alle er velkomne til vores åbne møde her 2. pinsedags eftermiddag, til kaffe, the, saft og rabarberkage og kringle, lidt sang og en snak om demokratiets og ligestillingens vilkår.

Grundlovshaven er regnvejrssikret med et rummeligt drivhus. Grundlovsmødet er placeret i Lyngby af flere grunde. Det ligger praktisk for et træf for folk fra både Syd- og Norddjurs. Desuden har Lyngby spillet en positiv rolle for integration af flygtninge, da Røde Kors drev asylcenter i landsbyen indtil sidste år.

Yderligere oplysninger:
Jytte Dalgaard mobil 21 17 29 47

Energi-dialogmøde

Energi-dialogmøde 1. februar i Grenå med deltagelse af en række kompetente oplægsholdere. For at styrke en bæredygtig energipolitik i Norddjurs.

Onsdag d. 1. Februar kl. 17-21 hos 3F Djursland (Salen) Trekanten 30, Grenå
Formål: At styrke bæredygtig energipolitik i Norddjurs/Djursland
Velkomst – tidsplan    -   Gitte Busck (medlem af SFs Miljø&Teknik baggrundsgruppe)

Hvad er det mest ambitiøse I vil foreslå i en Norddjurs Energipolitik?

1. 17:15 Grenå Varmeværk v. Kent Soelberg:  Status og fremtid/ambitioner.
  2. 17:30 De Danske Gærfabrikker v. Rune E Hansen:  Energisituation og – optimering.
  3. 17:45 Grenå Havn v. Henrik Carstensen/Anker Lübker: Havnens rolle i fremtidig energipolitik.

Opsamling – Synergi-effekter?  V. Hans Henning Tersbøl (medlem af SFs Miljø&Teknik baggrundsgruppe)
Spisepause  18.30 – 19.00

1. 19:00 Ålsrode Tømrerfirma – Kirsten Burfeldt – Energivenligt nybyggeri og efterisolering af den eksisterende boligmasse.
  2. 19:15 Repræsentant for VVS Per Møller og en varmepumpeleverandør præsenterer perspektiver v. varmepumper.
  3. 19:30 Trustrup-Lyngby Varmeværk v. Michael Meldgaard: status, fremtid og ambitioner.
  4. 19:45 3F Jesper Lund-Larsen – Bæredygtig energipolitik – muligheder set fra 3F.
  5. 20:00 Rådg. Ingeniør Joakim Kjørboe: Muligheder og begrænsninger for grøn omstilling.

20:15 Opsamling – Visioner –  v. Hans Henning Tersbøl