Politikere og kandidater

SF Rudersdal stiller op til kommunalvalget med fem kandidater.

Dorte Nørbo stiller op som spidskandidat. Følg Dorte på facebook:  https://www.facebook.com/SFRudersdal/

De øvrige er kandidater er:

• Bernt Stubbe Østergaard
  • Kurt Petersen
  • Jeppe Vejlby Brogård
  • Marianne Stubbe Østergaard

SF lægger vægt på velfærd og en grøn kommune”, siger spidskandidaten Dorte Nørbo. Hun går til valg på at sikre, at normeringer og arbejdsvilkår i daginstitutioner og skoler er trygge og ordentlige, at de ældre sikres god velfærd, og at borgerne nemmere kan deltage i det demokratiske arbejde. Klima og miljø er og har også altid været en meget vigtig dagsorden for alle kandidater i SF.

SF har indgået teknisk valgforbund med Enhedslisten. ”Vi mener, at der er brug for et rødt alternativ i kommunen og håber, at vi kan sikre en rød repræsentation i kommunalbestyrelsen”, fortsætter Dorte Nørbo. ”SF er det parti, som bruger sit mandat aktivt til bedre vilkår for de grupper af borgere, som har brug for offentlige tilbud, for de ansatte, for en grøn dagsorden og for borgernes mulighed for aktiv deltagelse. Vi ønsker indflydelse, og vi ønsker at opnå flest mulige resultater. For os er det vigtigt at få gennemført så mange af vores forslag som muligt, med de mandater vi har.