Politik

Her vil I møde vores bud på politik på forskellige politikområder

Syriske flygtninge til Rudersdal

Det er en beskæmmende udmelding Jens Ive er kommet med om Rudersdals kommunes manglende evne til at modtage lidt over 70 flygtninge.

Teis Volstrup - 640X360.JPG

70 mennesker udgør ifølge Jens Ive et så uoverstigeligt problem i vores kommune, at de hellere må flytte til Ishøj eller en anden vestegnskommune.

Antallet af flygtninge som den enkelte kommune skal modtage beregnes ud fra den enkelte kommunes procentvise andel af den samlede befolkning. – Jens Ive og Venstre må glæde sig over, at det ikke er den gennemsnitlige indkomst for den enkelte kommune, der lægges til grund for en vurdering af om kommunen er i stand til at løfte opgaven.

I vores kommune på 73,4 km2 kan vi ikke huse lidt over 70 mennesker i nød.

Det virkeligt sørgelige i denne sag er det menneskesyn og den selvtilstrækkelighed, der gemmer sig bag disse udtalelser og den frygt, der i mange år er blevet fokuseret på hver eneste gang vi taler om mennesker fra andre verdensdele. Det er trist for os alle sammen, at vi ikke – trods de problemer det også helt ubestridt giver – er i stand til først og fremmest at se med et humant blik på vores medmennesker og yde den hjælp, de har behov for, når vi faktisk har både plads og råd.

SF i Rudersdal opfordrer til, at vi finder de nødvendige boliger til de syriske flygtninge, og at vi tager godt imod dem, så de får den bedst mulige opfattelse af Danmark. Det kunne være, at det kom os til gavn en anden dag på den ene eller den anden måde.

Folketingskandidat Teis Volstrup og Bestyrelsen i SF Rudersdal