velkommen til     sf rudersdal

Velkommen til SF Rudersdal

SF Rudersdal er en forening i Rudersdal kommune. Dens medlemmer udgør sammen med medlemmerne i de andre kommuners foreninger fundamentet for det landsdækkende SF. På hjemmesiden her finder man oplysninger om bestyrelsens medlemmer, om vores politik, om arrangementer og aktuelle politiske dagsordener.

Dorte Nørbo.png

Foreningen ledes af en bestyrelse på fem personer, som er valgt for to år af gangen. Vi afholder jævnligt åbne bestyrelsesmøder som indkaldes via mail, udformer forslag til foreningens lokale politik og arrangerer politiske debatter og andre aktiviteter.

I øjeblikket er SF ikke repræsenteret i kommunalbestyrelsen. Det betyder, at det politiske arbejde foregår på andre platforme.

SF Rudersdal er del af Nordsjællands storkreds, som ledes af formændene fra de enkelte partiforeninger i kommunerne. Desuden deltager vi i det regionale samarbejde og er aktive på landspolitisk plan på forskellige måder.

På de følgende sider kan man læse mere om vores politik og vores aktiviteter.

Dorte Nørbo, formand

Teis Volstrup på Hovedgade i Birkerød med skifergas

Teis Volstrup og SFU-Hillerød sat Rudersdalsborgere stævne lørdag d. 9. maj

Kampagnesloganet på Hovedgaden.JPG

Lørdag d. 9. maj åbnede Hovedgaden i Birkerød for sæsonens første torvedag, som bliver afholdt hver lørdag sommeren igennem.

Det benyttede vi og Teis Volstrup os af, i det vi ankom med en attrap af et boretårn, som skal illustrere skifergasboringer, som i øjeblikket foregår i Vendsyssel på forsøgsbasis, de er dog stoppet, fordi firmaet bag prøveboringerne - det franske Total - har anvendt et kemikalie, som ikke er blevet tilladt at bruge.
Besøget i Hovedgaden var en succes, og vi fik mange gode diskussioner med folk på gågaden, og flere gav udtryk for de samme bekymringer, som vi har givet udtrykt for.

Lad håbe os, at det også udmønter sig , når valgdagen er overstået.

undefined

Tag med SFOF på tur til EUs hovedstad Bruxelles

Tilmeld dig

logo.png

Årets Bruxelles-tur har nye spændende tiltag på programmet men også alt det, I kender fra tidligere år. Vi skal stadig debattere EU-politik med Margrete Auken i Europa Parlamentet, på tur til eventyrlige Brügge, have hyggelig fælles-middag og der er stadig god tid til at opleve og gå på opdagelse i skønne Bruxelles, nyde øllene, chokoladen og pomfritterne. Af nye ting på programmet er et besøg til Danmarks repræsentation i EU, hvor vi skal lære om den danske regerings interesser i EU samt et spændende og enestående besøg hos en dansk topembedsmand i EU-kommissionen, Claus Sørensen, der vil fortælle om sin over 30 årige lange karriere i EU, om et EU i forandring og om EU’s humanitære arbejde på global plan. EU er nemlig den største bistandsdonor i verden og har et helt beredskab klart til når der er kriser, katestrofer og epidemier. Det skal vi lære meget mere om.

Turen er som altid udbudt til billige penge, transporten foregår via direkte fly og vi garanterer dejligt fællesskab og velforberedte og glade rejseledere (Mette og Susanne).

I kan læse meget mere om turen og tilmelde jer på: https://sfof.nemtilmeld.dk/3/. I skal betale depositum med det samme, hvis I tilmelder jer (1500 kr) mens I kan vente med at betale restbeløbet til d.8.maj.

TOTAL vil sende ikke godkendt kemikalie forbi grundvandet!

Skifergas

Skal der bores efter i skifergas i den nordsjællandske undergrund?

Generalforsamling 2015

SF Rudersdal