Skal vi sikre vores tryghed sammen

af byråds og folketingskandidat Gitte Christiansen

Skal sikre vores tryghed sammen? Det er snart 1. maj – den store dag hvor vi fejrer, alle de kampe vi har vundet – og som giver os tryghed. Vi har opnået en 37 timers arbejdsuge, dagpenge og løn under sygdom. Alle disse ting gør os trygge i hverdagen og det gør mig stolt som dansker. MEN det er ved at blive taget fra os igen et skridt ad gangen. Social dumping gør at vores lønninger bliver presset og flere og flere kan ikke forsørge sig selv af ét fuldtidsjob. Skal mor og far have 2 jobs hver for at kunne forsørge en familie? Dagpengene blev forringet midt under den økonomiske krise, så du skal arbejde dobbelt så lang tid, men kun kan modtage dagpenge i halvt så lang tid. Utrygt og usolidarisk. Vi har stadig løn under sygdom, men ændret til 21 uger fra 52 uger. De fleste af os har kun korte sygdomsforløb, men når kriser som længerevarende sygdom, såsom kræft, rammer os og vi er udsatte, er det så ikke på det tidspunkt vi har mest brug for at vores ”sikkerhedsnet”? Jeg vil kæmpe for, at vi ikke mister tryghed – vil du? Kom og vær med den 1. maj

undefined