Politikere og kandidater

Kommunalvalget - Jan F. Hansen

Præsentation af kandidaterne

Peter Westerrmann - Region Hovedstaden

Jeg er 31 år og har bl.a. været næstformand og folketingsmedlem for SF. Jeg voksede op i Nordsjælland og bor nu på 11. år i København. Jeg arbejder som højskolelærer i Hillerød.

Min kone, Marie, er psykolog og jeg har en stor interesse for psykiatrien. Den har brug for mere opmærksomhed og flere midler. Der er brug for en bredere tilgang, hvor terapi, samvær og trivsel også er i centrum. Medicinering skal ikke stå så alene, som det gør i dag.

Vores datter, Laura, blev født tre måneder for tidligt, så vi var indlagt i tre måneder. Heldigvis er vi ressourcestærke, hvilket desværre var vigtigt i mødet med systemet. Patienter og pårørende skal kunne følge med. Medarbejderne skal have plads til deres faglighed, i stedet for kontrol og styringsrutiner. Vi skal have fri og lige adgang, støtte de svageste patienter og mindske uligheden i sundhed.

Vi skal være en grøn foregangsregion. Vi skal forme den grønne omstilling, når vi bygger. Vi skal lette klima-aftrykket i drift og indkøb. Vi skal have en førsteklasses kollektiv transport, der binder regionen sammen og gør bilen mere overflødig. Af den grund, og for at værne vores naturværdier, har jeg i mange år været modstander af en Ring 5-motorvej.