Politikere og kandidater

Du kan se vores kommunale kandidater længere ned på siden. Tryk på pilen for at læse mere om dem.

Giv os et tip

Har du noget, du synes vi skal tage op i kommunalbestyrelsen - eller et godt råd til os i det politiske arbejde? Fortæl det til os, vi lytter gerne.

SKRIV TIL VAGN

Folketingskandidater

I anledning af kommunalvalget er vores kandidater til Folketinget placeret nederst på siden.
Gemt - men ikke glemt!

1. Vagn Kjær-Hansen

Vagn ønsker et godt samfund hvor vi passer på hinanden og hjælper dem som har det svært. Vores by skal udvikles, så den er rar at bo i. Vi har brug for virksomheder og arbejdspladser i kommunen, og vi skal gøre det muligt for alle som kan at få et job.

vagn1 sfb 1869.jpg

Vagn vil fortsat bruge sin indflydelse på at styrke vores velfærd, lige som han har arbejdet for vores gode genbrugsløsninger i Brøndby, vores energibesparelser og klimasikring. Vi skal gøre det let at bruge offentlig transport og cykler, så byen ikke sander til i for mange biler.

Kommunen er vores allesammens, og derfor skal kommunen og politikerne i dialog med borgerne og brugerne. Det giver som regel de bedste løsninger. Vagn ser sig selv som borgernes repræsentant og vil blive ved med at tage den rolle alvorligt. Heldigvis har vi fået mere åbenhed og inddragelse ind på rådhuset i den tid Vagn har siddet i kommunalbestyrelsen.

Vagn er 57 år og har boet i Brøndby Strand i snart 15 år. Han har siddet i kommunalbestyrelsen for SF-Brøndby i 12 år og været formand for Teknik- og Miljøudvalget de seneste 8 år. Vi håber også at se ham i byrådssalen efter valget.

Læs mere om Vagn på hans egen side på Facebook.

2. Alexander Bruhn Johansen

Alexander er 37 år og er født og opvokset i Brøndbyøster. Her bor han også i dag sammen med sin kæreste gennem 14 år. For ca. 6 år siden, efter knap 10 års ophold i systemet efter en arbejdsulykke, fik han nok. Han valgte at engagere sig politisk fordi han så alt for mange urimeligheder, der blev væltet ned over de svageste i samfundet.

alexander sfb 1901.jpg

Alexander siger selv om sit politiske engagement:
- Vi bestemmer ikke selv hvor vi bliver født, hvad livet udsætter os for eller om vores flid er nok. Når jeg arbejder politisk er der to vigtige hensyn der står øverst på min liste: Det jeg laver, skal være til gavn for alle, uanset hvem de fødes af og hvor. Og vi skal altid lytte til dem som et forslag påvirker. Ingen af os der vælges, kan vide alt om alle aspekter i en politik. Derfor er det nødvendigt at vi hører og lytter til dem der ved noget og vil blive påvirket af vores beslutninger.

Alexander har været aktiv i boligbevægelsen siden han flyttede hertil, og er bestyrelsesformand for et af de almene boligselskaber i kommunen. Han er en engageret forbruger og formand for butiksbestyrelsen i Kvickly i Brøndby.

Læs mere om Alexander på DRs valgside.

3. Annette Reckendorph

Annette går ind for et Brøndby der er til for os alle sammen, både når det går godt for os og når vi har udfordringer af forskellig art.
Hun har boet i Brøndby hele sit liv og været aktiv i boligbevægelsen i 14 år. I kraft af sine faglige og menneskelige kompetencer har hun meget at tilbyde Brøndby.

annette sfb 1883.jpg

Annette ønsker en styrket børne- og ungeindsats i Brøndby med udgangspunkt i børnenes og de unges behov. Herunder en styrket skolegang således at vores børn er godt rustet til fremtidens krav. Annette er imod social dumping og vil arbejde for et godt arbejdsmiljø.

Læs mere om Annette i Tv2Lorrys kandidattest.

4. Rigmor Rugaard Reckendorph

Rigmor går på gymnasie på Zahles på den samfundsfaglige linje, og det elsker hun. Hun er en pige med energi, og imødekommende over for andre mennesker og nye ideer.

rigmor sfb 1911.jpg

Rigmor stiller op til kommunalvalget fordi hun synes der bør komme et større fokus på de unge i Brøndby. Deres engagement kan løfte Brøndby, og det vil hun være med til at kæmpe for. De unge må ikke blive hjemme og glemme at der er valg. Kom og stem for at få indflydelse!

Rigmor synes de unge tit bliver presset. Hele tiden skal vi være "perfekte". Der er et stort pres på de unge, og for lidt tid til at være sig selv. Ro på! Og hvis det går galt, så bør der være gratis psykologhjælp til unge.

5. Louise Stenbæk

Louise er holdinstruktør i Fitness World og arbejder som tandplejer i Børne- og ungdomstandplejen i Københavns Kommune. Hun er 29 år gammel og har boet hele sit liv i Brøndby. Louise har været aktiv i Brøndby Musikskole i mange år og elevrepræsentant i bestyrelsen. Hun spiller saxofon og synger i big band.

louise sfb 1893.jpg

Politisk interesserer Louise sig især for uddannelse, sundhed, idræt og musik. Hun vil gerne styrke folkeskolen med flere ressourcer, kortere skoledage, musik på skoleskemaet i udskolingen og max. 24 i hver klasse.

Læs mere om Louises holdninger i valgtesten hos DR

6. Henrik Puukka-Sørensen

Henrik er 57 år og har det meste af sit liv boet i Brøndby. Han har i mange år været aktiv i Cyklistforbundet og er blandt andet med til at arrangere cykelture, herunder Store Cykeldag. Til dagligt arbejder han som affaldsmedarbejder i Brøndby Kommune.

Henrik.png

Henrik har i mange år været aktiv omkring sine børns dagligdag, deltaget i forældrebestyrelse samt i 10 år i skolebestyrelserne for Tjørnehøj og 10.klasse-skolen. Netop børnenes læring og uddannelse ligger ham meget på sinde.

Henrik er gennemført grøn og miljøbevidst, og også i privatlivet går han meget op i at mindre affald går til spilde og mere bliver genanvendt.

Stem på Henrik Han vil arbejde for at Brøndby fortsat er et godt sted at bo og arbejde.

Læs mere om Henrik hos Altinget.

Vores kandidater til Folketinget

Vores folketingskandidater er Gitte Christiansen og Alexander Bruhn Johansen

alexander sfb 1901.jpg

Alexander er opstillet af SF-Brøndby og kommer på stemmesedlen i alle kredse i Københavns Omegns Storkreds.

Gitte er bestyrelsesmedlem i SF Ishøj-Vallensbæk.undefined

Gitte er valgt som fokuskandidat i storkredsen og kommer øverst på SFs liste i Brøndbykredsen, Rødovrekredsen og Gentoftekredsen. I resten af Københavns Omegns Storkreds kommer Gitte længere nede på stemmesedlen.

Læs mere om Gitte her.

SFs medlem af kommunalbestyrelsen

Vagn er formand for Teknik- og Miljøudvalget og Miljørepræsentantskabet, medlem af Økonomiudvalget, Folkeoplysningsudvalget og Vestegnens Skatte- og Vurderingsankenævn

vagn1 sfb 1869.jpg