Rød Café

Rød Café den 16. september kl. 17.30. Denne gang holdes det i Loungen i Sundhedshuset. Lise Müller - medlem af Regionsrådet for SF kommer. Emnet bliver Sundhed.

Der er aftalt Rød Café den 11. november - sæt kryds i kalenderen

Rød Cafe arrangementer

En arbejdsgruppe bestående af Birgit Hauer, Annette Pedersen og Marianne Kristensen står bag Rød Café arrangementerne. Vi mødes en fredag aften og hører et oplæg om et - gerne aktuelt - emne. Bagefter spiser vi og hygger sammen. Arrangementerne er åbne for SF'ere og andre interesserede. Vi annoncerer de kommende Røde Caféer på forsiden af hjemmesiden. Til højre er der link til tidligere arrangementer

Læserbrev fra Leif Pedersen

DEBAT: Flagkunst - ja da og ja tak

Læserbrev i Albertslund Posten

Leif Pedersen (SF), medlem af kommunalbestyrelsen:

En kunstner har en idé - han vil gerne ”udstille mangfoldigheden” Albertslund. NEJ, skriger de borgerlige, hvorfor spørger man sig om – nå jo, det skal ske på Grundlovsdag.

Den Grundlovsdag, som lægger rammen for fejring af det demokrati, vi i rigt mål og med stolthed hylder som stærkt og godt. Det demokrati, som blandt andet sikrer Danmark religions-, ytrings- og forsamlingsfrihed. Alle elementer der indgår i betingelserne for et mangfoldigt Danmark.
Derfor giver det i mit hoved mening, at denne kunsthappening skal finde sted på Grundlovsdag, fordi grundloven også signalerer mangfoldighed.
Andre gode dage har været i spil, for eksempel medborgerdagen og FN-dagen, men de er, som jeg ser det, ikke kendte nok. For selv om den fysiske del af begivenheden skal finde sted i Albertslund, ja så kan jeg forestille mig, at kunstneren gerne vil nå ganske meget bredere ud med sin event. Der vil medborgerdagen nok være for lokal og ukendt uden for kommunen, og FN-dagen vil være for ukendt for den brede befolkning. Jo, jeg kan godt forstå kunstnerens (Kenn André Stilling) valg.
Andre har nævnt, at Grundlovsdag er Dannebrogs dag. Ret beset må dette snarere være Valdemarsdag d. 15. juni, som er den officielle flagdag. Men det er rigtigt, at Dannebrog som fejring af Grundlovsdag står stærkt, lige som Dannebrog står stærkt ved alle andre festdage, og sådan skal det også være.
Så lur mig, om der på Grundlovsdag i år ikke vil vejre langt flere eksemplarer af vores smukke Dannebrog, end vi normalt ser i Albertslund.
Mangfoldigheden og Dannebrog vil i rigt mål blafre fra toppen af kommunens flagstænger. Og således vil Grundlovsdag og mangfoldigheden dermed blive hyldet i smuk samdrægtighed.