hjælp lokalt i valgkampen

En_agitator_(Henningsen).jpg

Der er mange måder du kan hjælpe

SF og SF Bornholm på i valgkampen

- her er ikke ikkun nogle få idéer

Lord K.jpg

Plakater skal op - men også ned igen!

Vi klatrer ikke i lygtepæle mere - nu bruger vi stiger. Men arbejdet er det samme: valgplakaterne skal op i ugen før valgdagen - og ned igen, helst dagen efter valget Bestyrelsen skal selv op med plakater, men vi kommer hjertens gerne ud med en stak til netop dig.

valgplakater1.jpg

Hvad med en stak valgplakater, leveret lige til døren - parat til at blive sat op?

det er da lige noget for dig!

Når valgkampen går i gang, får vi brug for flere frivillige hænder

fra SFs nye kampagnehåndbog:

I god tid før valget ordnes følgende

1. Trykning af plakater. De fleste kandidater har fået trykt plakater i løbet af efteråret, SF-logo plakater kan bestilles på www.sf.dk/materialer. De kandidater, der mangler at få trykt personlige plakater, kan bestille via SF’s hjemmeside. Det er denne gang muligt at bestille to slags plakater: plakater, der er fortrykt på en plastplade eller almindelige papirplakater.
• Såfremt der er bestilt papirplakater, skal disse hurtigst muligt klistres op på masonitplader, så de ligger helt klar, når valgkampen udskrives. Helst skal alle plakater klistres
i løbet af en enkelt weekend eller uge. Arbejdet kan for eksempel gøres i en privat garage,i et aktivitetshus eller i partiforeningens lokaler. Brug eventuelt telefonbanken
til at mobilisere frivillige, der kan give en hånd med. Masonitplader og vådrumsklister kan købes i den lokale tømmerhandel.
2. Der indkøbes eller skaffes arbejdshandsker, stiger, vogne, o. lign., som skal bruges under ophængningen af plakaterne. Desuden skal I bruge store strips, som kan nå hele vejen rundt om lygtepæle. Alt skal også stå klar, når valget udskrives.
3. Der laves en detaljeret plan for, hvordan og i hvilken rækkefølge plakaterne skal sættes op:
• Ved hvilke veje skal plakaterne hænges op? (Brug din sunde fornuft til at vurdere, hvor det er vigtigst).
• Hvor mange plakater skal der fordeles pr. vej? Husk det kan være rart at have nogle plakater i overskud til senere i valgkampen, hvis plakater er blevet revet eller blæst ned.
• Er der lygtepæle, som er særligt centrale – og hvor frivillige skal stå klar til at sætte plakater op, så snart de må komme op?
• Lav præcise og detaljerede ruter, så frivillige kan sendes ud i flere hold – for eksempel to gå-hold og fire bil-hold.
• Koordiner ruterne mellem partiforeninger og SFU, så der dækkes bredt, og I undgår sammenfald.
4. Lav aftaler med folk, der har mulighed for at låne SF en bil eller være chauffør under plakatopsætningen. Alternativt: Find et biludlejningsfirma.
5. Tjek retningslinjerne for plakatopsætning godt igennem – på Bilag 1 har vi samlet det vigtigste og et link til, hvor alle retningslinjer kan findes. Print gerne en bunke af Bilag 1, så alle plakathold kan få dem med rundt.
6. Snak med mulige frivillige, og lav allerede nu en liste over folk, som gerne vil hjælpe.

Efter valgkampen

Plakaterne tages ned igen. Der organiseres ruter, lejes bil og skaffes nogle centrale folk, der vil hjælpe. Deadline for at tage plakater ned: Senest 8 dage efter valgdagen ved døgnets afslutning.

Vi skal have delt flyers ud. Få en stak leveret & del dem ud mens du går tur med hunden/manden/ konen/kæresten/ papegøjen - eller alene

Bestyrelsen kommer med materialet

når valgkampen går i gang, får vi brug for flere frivillige hænder

Vi skal blandt andet have delt flyers ud. Få en stak leveret & del dem ud mens du går tur med hunden/manden/konen/kæresten/papegøjen - eller alene.

FRA SFs NYE KAMPAGNEHÅNDBOG:

Uddeling af flyers

Flyers og uddeling af disse er måske nogle af de ældste, men stadig blandt de vigtigste aktiviteter i en valgkamp. Ikke desto mindre er der mange måder at uddele flyers på – nedenfor følger en guide til nogle af de mest grundlæggende måder:

Husstandsomdelinger

Ikke alle vælgere læser Politiken eller følger med i nyhedsstrømmen. Vi kan ved at husstandsomdele flyers i vælgernes postkasser nå en hel masse potentielle SF-vælgere som vi ellers ikke vil ramme med vores politiske budskaber og visioner for et andet Danmark.

Flyeruddelinger på gaden og skolebesøg

Ud over husstandsomdeling af flyers kan man også uddele dem på stationer, gågader, store pladser og andre steder, hvor der færdes mange mennesker. Derfor er det vigtigt at være klar både morgen ca. kl. 7.30-9.00 på udvalgte steder (f.eks. tog- og busstationer) og om eftermiddage ca. kl. 15:00-17:00. Også i weekender færdes mange mennesker på torve og gågader. Det er en helt afgørende indsats at få delt flyers ud i ansigt-til-ansigt situationer. Ved husstandsomdeling risikerer flyeren at ryge ud sammen med bunken af reklamer, der også kommer ind af brevsprækken. Generelt handler det om at være der, hvor der er mange mennesker.

Vi skal være synlige

Kandidater og bestyrelse kommer til Store Torv i Rønne, torvet i Nexø og torvet i Aakirkeby. Mød op og vær med til at støtte vores kandidater og SF

Fritz Jürgensen.jpg

hjælp vores kandidater og sf - mød op ved vores kærre på Store Torv i Rønne, torvet i Nexø og torvet i Aakirkeby

Vi skal have vores kærre rundt på øen under den kommende valgkamp - og når valgkampen går i gang, får vi brug for flere frivillige hænder

I kender vores rød-grønne kærre fra Store Torvedag i Rønne - arrangementet den sidste lørdag inden en valghandling. Den samme kærre skal rundt på øen under den kommende valgkamp. Den skal en tur til Store Torv i Rønne, til torvet i Nexø og til torvet i Aakirkeby. Hensigten er naturligvis at få kontakt til så mange vælgere vi kan få fat i. Det er i den forbindelse vi har brug for at være så mange som muligt.

Fra SFs nye kampagnehåndbog: