Claus Larsen - Spidskandidat til byrådet

Mine mærkesager er:

• En skole- og dagtilbudspolitik, der passer til en stor decentral kommune.
  • Naturen er vores største og vigtigste aktiv.
  • Vi skal have mængden af skemaer, kontroller og indberetninger ned og antallet af selvstyrende enheder op.

undefined

undefinedundefined

Claus Larsen

Hvem er Claus Larsen?

Jeg er 59 år, gift, far og morfar med et dejligt hus og en stor have på landet udenfor Kvong. Jeg er uddannet lærer og ansat i folkeskolen i Ringkøbing-Skjern Kommune. Når ikke arbejdet, huset, haven eller familien lægger beslag på min tid, bruges den på det lokale foreningsliv og min mangeårige interesse for politik. Byrådsmedlem i Varde Kommune 2010 - 2013.

Jeg vil en verden vi både kan leve og overleve i.

Hvad driver mig?

Det hele startede med de forhold vi byder vores børn. Senere kom naturen og miljøet til. I dag tror jeg det kan koges ned til et ønske om en verden vi kan både leve og overleve i. Det kræver samarbejde og fællesskab; det kræver solidaritet. Det er derfor jeg stiller op for SF.

Naturen er vores største og vigtigste aktiv.

3 af mine mærkesager:

• En skole- og dagtilbudspolitik, der passer til en stor decentral kommune. Nærhed giver tryghed og transporttid er også tid, der kunne bruges på noget bedre eller sjovere.
  • Naturen er vores største og vigtigste aktiv. Den kan give ro, oplevelser eller bare frisk luft – men den er der kun hvis vi passer på den. Der er plads til både turisme og landbrug, men der er ikke ubegrænset plads og vi skal have sat og fastholdt de nødvendige grænser.
  • Kommunen er en stor arbejdsplads med mange dygtige medarbejdere. De skal have meget bedre mulighed for at gøre det de er bedst til. Vi skal have mængden af skemaer, kontroller og indberetninger ned og antallet af selvstyrende enheder op.

Følg med på Facebook: Claus Larsen SF-Varde

undefined