Aktiviteter i 2017

I Kerteminde partiforening byder vi alle velkomne som vil bidrage til at SF´politik udvikler sig i takt med samfundet. SF er som vi ser det et græsrodsparti, det vil sige at det er dig som medlem der former partiet og de beslutninger der træffes. For at det skal fungere har vi brug for aktive medlemmer der byder ind med deres meninger, holdninger og arbejdskraft så vi sammen kan bevæge samfundet i en grønnere og mere ligeværdig retning.

Hele året står i kommunalvalgets navn...
Vi holder forskellige arrangementer i løbet af året og disse står her på siden og de vil også blive annonceret i vores Nyhedsbrev.

GRUPPEMØDER

Desuden er der gruppemøder på følgende datoer:
  • Mandag d. 16/1 ( øk tirsdag d. 17/1 )
  • Mandag d. 6/2 ( øk tirsdag d. 7/2 )
  • Mandag d. 20/3 ( øk tirsdag d. 21/3 )
  • Mandag d. 17/4 = 2. påskedag ( øk tirsdag d. 18/4 )
  • Mandag d. 8/5 ( øk tirsdag d. 9/5 )
  • Mandag d. 12/6 ( øk tirdag d. 13/6 )
Til byrådsgruppemøderne er ALLE SF´ere hjerteligt velkomne.
Møderne er en enestående chance for at få indblik i kommunalpolitikkens maskinrum OG at få indflydelse på beslutningerne.
Møderne afholdes på Kertemindes Rådhus kl 19.00 - ca 21.00.
I forlængelse af byrådsgruppemøderne er der altid bestyrelsesmøde.

1. MAJ 2014 I SOLSKIN OG MEDVIND PÅ CYKELSTIEN.

Jeg skulle vel egentlig et smut til Nyborg, for at hilse på.

1-maj-13-andet-121.jpg

Jeg skulle vel egentlig et smut til Nyborg, for at hilse på.

Da vi var til møde om EU-parlamentet på Mødestedet i Kerteminde havde Iben jo sagt, at SF-Nyborg ville være der på Torvet i Nyborg den 1. maj.

Med Solskin og medvind drog jeg så af sted for at se de røde faner.

Men hvorfor? Er det så vigtigt at fejre 1. maj? Er det mon ikke bare det grønne fællesskab med ølkultur og røde pølser? Har den ikke overlevet sig selv? Når man så tænker på at den 1. maj er arbejderbevægelsens fest- og kampdag, hvor lønmodtagere over hele verden holder 1. maj-møder for at kæmpe for deres ret til ordentlig løn, fritid og sikre arbejdsforhold.

Og med historien i rygsækken husker, at der på en stor international arbejderkonference i 1889, blev besluttet at 1. maj 1890 skulle være en international demonstrationsdag, er det vigtigt at finde en form, der kan ære og under nye rammer kan videreføre fællesnævneren for udviklingen gennem tiden.

Fællesskabet er og vil være den bærende kraft i samfundet som helhed. Gennem tiden har fejringen af 1. maj ændret sig fra at være repræsenteret kun af fagforbund til at blive en markering af blandet venstreorienteret observans. SF, Socialdemokratiet og Enhedslisten har gennem årene forsøgt sig med tværpolitiske initiativer sammen med fagbevægelsen.

Hanne Dorethe Pannerup