Velkommen til sf fanø

Taxa-sagen på Fanø nu.

Telebus - sidste nyt:

Ring og bestil: 29688200

Klik pilen og læs videre - eller klik her

Telebus fra kantsten til kantsten

taxa.jpg

Telebus-opdat!

Telebussen bestilles på tlf 29688200

Klik på linket til Nyt om telebus fra kantsten til kantsten

Eller læs her:

2018-11-06

GODTNYT om taxa og telebus - fra kantsten til kantsten

Kære alle sammen,

Der er godt nyt i sagen om telebussen.

Det viser sig, at vi når vi kører telebus og ikke taxa GODT må køre fra kantsten til kantsten.

Forvaltningen har søgt indgående vejledning fra ministeriet under denne proces, det er bl.a. i den forbindelse, at de har vejledt os om at arbejde for at få ændret loven, så den paragraf fra den tidligere taxalov, om at man kan få lov til at køre fra dør til dør med en stor taxabus, bliver overført til den nye lovgivning. I den proces har de desværre ikke sagt, at under en anden lovgivning – om buskørsel – må man GERNE køre kantsten til kantsten... Om det skyldes silotænkning i ministeriet, eller at de 'bare' har været så optaget af at få ændret lovgivningen og rettet uhensigtsmæssigheden ift taxavognmænd, ved jeg ikke. Det er mega ærgerligt, at de ikke har haft blik for vores problemstilling, men kun besvaret de konkrete spørgsmål, men det kan vi jo ikke bruge til noget. I stedet kan vi glæde os over, at vi nu reelt kan løse borgernes behov.

I praksis betyder det, at vi kan nedlægge telebusstop, og i stedet helt enkelt formidle, at man kan bestille en telebus fra sin adresse og til den adresse man ønsker at blive kørt til.

Der bliver lavet en pressemeddelelse om dette og løbesedler med den nye ordning, og jeg laver en aftale med Jørgen Sønder om et indslag i TV Fanø, hvor jeg forklarer ordningen så pædagogisk, som jeg kan.

Det betyder også, at I kan slette – eller korrigere indlægget, jeg sendte til jer i går, og som kommer i ugebladet i morgen.

Det er noget rod, det ved jeg, men nogen gange sker tingene hurtigere, end vi kan følge med til.

Sofie Valbjørn

Borgmester

§ 17 stk. 4 udvalg

Hvorfor og hvordan skal sådan et laves:

fanø180901.jpg

Problemformulering ud fra politisk aktualitet

1. Energiplan for hele kommunen

2. Kystsikringsplan

Normalt er et sådan udvalgt et ad hoc udvalg, der i en kortere eller længere periode skal arbejde med sådanne af byrådet formulerede problematikker / opgave. Opgaven løses af almindelige politikere, der ikke får ekstra for dette arbejde ud over den almindelige løn for byrådsarbejdet

I Fanø Kommune har man nu nedsat et udvalg, der kommer til at ligne de almindelige faste udvalg med formand og uden at der er formuleret en arbejdsplan for arbejdet fx om tidsplan.

det kommer altså til at koste mere end normalt!?

SF Fanø

• Formand Karen Jeppesen