Kurser 2017

SF afholder løbende kurser med det formål at dygtiggøre og ruste medlemmer og ligesindede til at deltage aktivt i den offentlige debat og engagere sig i politik fra lokalt til nationalt niveau.

Øvelse gør mester – sådan er det også med politiske kampagner. Derfor har vi i SF planlagt en stribe uddannelsestilbud til dig, der på ene eller anden måde planlægger at engagere dig i kommunal- og regionsrådsvalget. Tilbuddet gælder både dig som planlægger at være kandidat, men også dig som på anden vis engagerer dig i valgkampen. Og ja - lad os sige det med det samme – kurserne er gratis og der er rejserefusion for omkostninger over 100 kr. Og så lover vi, at gøre vores ypperste for at give dig en lærerig dag, hvor du ud over forhåbentligt at blive klogere på, hvordan du kan forberede dig på den kommende valgkamp, også kommer til at møde en masse andre SF’ere, der kæmper for et godt valg den 21. november.

medlem640x360.jpg

For kandidater til byråd og regionsråd afholder vi en stribe bootcamps af én-dags varighed. Disse bootcamps har til formål, at hjælpe dig som kandidat, med at skærpe din profil og identificere politiske mærkesager, som passer godt til dig i den valgkampagne du planlægger.

Forud for kursus dagene vil vi sende nogle profilskabeloner, som vi vil bede deltagerne udfylde. For at følge op på de afholdte bootcamps afholder vi et opfølgningswebinar. Vi opfordrer folk til at deltage i den bootcamp som ligger tættest på din bopæl, men du er velkommen til at deltage i den bootcamp der passer dig bedst.

Bootcamps og opfølgningswebinarer afholdes her:

Sted:

Tid for Bootcamp

Frist for tilmelding via

Tid for Opfølgningswebinar 19:00- 20:00. Tilmelding ikke nødvendig.

Middelfart

20. maj

15. maj

København

22. april

8. april

10. maj

Til kampagneledere og aktivister:

Til dig som skal være kampagneleder eller aktivist op til kommunal- og regionsrådsvalget afholder vi et webinar den 12. april fra 18:00 – 20:00. Webinaret har til formål, at hjælpe dig med at lave en kampagneplan lokalt, hvordan du bruger medier og hvordan du kan hjælpe din kandidat med at få en skarp profil.

Du kan tilmelde dig dette via https://sf.membersite.dk/Deadline for tilmelding er den 28. marts.

Til de rutinerede kræfter:

Til de rutinerede kræfter som kender gamet op til et valg har vi valgt at lave et webinar den 23. maj kl 18:00 – 20:00. På webinaret giver vi dig inspiration om de nyeste tiltag i forhold til at lave kampagne og råd om, hvordan vi fra partikontoret kan hjælpe.

Tilmelding: Deadline for tilmelding er den 9. maj kl: 14:00 via https://sf.membersite.dk/

Medietræning:

For kandidater afholder vi medietræning den 6. maj i Aarhus og den 20. maj i København. Træningen varer hele dagen, og du vil få hjælp til kommunikation på de sociale medier, optræden foran kameraet samt mikrofonen og hjælp til at ”sælge” en historie til pressen. Tilmeld dig her: https://sf.membersite.dk/