Vi har brug for en dagpengeløsning - ikke tom snak

I sin tale på dagens 1. maj arrangementer efterlyser Pia Olsen Dyhr mere konkrete meldinger på dagpengespørgsmålet fra statsministeren.

Pia

”Det, der kommer fra statsministeren i dag, er desværre endnu en meget ukonkret og uforpligtende melding på et ellers meget alvorligt problem”.

Hun fortsætter: ”Løs snak og sympatiske ord hjælper ikke en eneste af de tusindvis af folk, som er kommet i klemme. Statsministeren bør handle i stedet for at sende flere tomme signaler ud. Det må ikke koste en krone mere at skabe et nyt dagpengesystem, lyder det fra Helle Thorning. Så er det jo at stikke folk blår i øjnene. Med den her melding bringer statsministeren sig maksimalt på omgangshøjde med Lars Løkke, som kom med samme uforpligtende og løse melding for over en uge siden. Det er simpelthen ikke godt nok”.

Pia Olsen Dyhr slutter med en opfordring til Helle Thorning:

”Det er nu statsministeren har muligheden for at levere konkrete forbedringer. Der er flertal for at halvere genoptjeningskravet. Så brug det dog, inden det kan være for sent. Indkald til forhandlinger som det første i næste uge. SF er klar. Det skylder vi i den grad alle de berørte familier”.